Linie lotnicze SAS

Promocje - SAS

Przylot doWylot zData wylotuCena / os. 
Bergen, Norwegia Warszawa 2014-12-30 1419 PLN Zobacz
Heraklion, Grecja Warszawa 2014-12-31 1450 PLN Zobacz
Larnaka, Cypr Warszawa 2014-12-31 1461 PLN Zobacz
Oslo, Norwegia Warszawa 2014-12-30 1753 PLN Zobacz
Nicea, Francja Warszawa 2014-12-27 1963 PLN Zobacz

Zobacz więcej promocji biletów

Podziel się ze znajomymi:
SAS
Rok założenia:
1946
Główna siedziba:
Sztokholm
Kod IATA:
SK
Flota:

Airbus A340-300, A330-300 i A321-200, Boeing 737-600/700/800,
McDonell Douglas MD-81/82/87

Oferta połączeń:

Europa, Azja, Ameryka Północna

Wyloty z Polski:
Gdańsk, Katowice, Poznań, Warszawa, Wrocław
Historia Skandynawskie linie lotnicze utworzono w 1946 roku jako konsorcjum krajowych linii lotniczych Danii, Norwegii i Szwecji. SAS jest grupą, w której skład wchodzą linie lotnicze Scandinavian Airlines SAS, Blue1 i Wideroe. Na główna siedzibę SAS wybrał Port Lotniczy Sztokholm Arlanda. SAS należy do sojuszu lotniczego Star Alliance, powstałego w 1997 roku jako zintegrowana międzynarodowa sieć transportu lotniczego. Te skandynawskie linie należą do najbardziej innowacyjnych i nowoczesnych...

Więcej

Historia

Skandynawskie linie lotnicze utworzono w 1946 roku jako konsorcjum krajowych linii lotniczych Danii, Norwegii i Szwecji. SAS jest grupą, w której skład wchodzą linie lotnicze Scandinavian Airlines SAS, Blue1 i Wideroe. Na główna siedzibę SAS wybrał Port Lotniczy Sztokholm Arlanda. SAS należy do sojuszu lotniczego Star Alliance, powstałego w 1997 roku jako zintegrowana międzynarodowa sieć transportu lotniczego. Te skandynawskie linie należą do najbardziej innowacyjnych i nowoczesnych przewoźników podniebnych. W latach 60-tych jako pierwsze linie lotnicze na świecie rozpoczął przeloty nad biegunem północnym – skracając podróż do Japonii z 52 do 32 godzin. Jako jeden z pierwszych wprowadził klasę ekonomiczną. Również jako pierwszy wprowadził samoloty pro-ekologiczne. Dzięki swoim partnerom ze "Star Alliance" SAS może zaoferować pasażerom największy system połączeń lotniczych na świecie. Obecnie SAS jest największym przewoźnikiem krajów nordyckich. W Polsce jest obecny od 1957 roku i w chwili obecnej proponuje bilety lotnicze na przeloty z Gdańska, Poznania Warszawy i Wrocławia do Kopenhagi i Oslo.

Sieć połączeń

SAS posiada ogromną siatkę połączeń, obsługując trzy kontynenty: Europę, Azję oraz Amerykę Północną. W Europie dociera do prawie wszystkich krajów, w Azji obsługuje Chiny, Japonię oraz Tajlandię, a w Ameryce Północnej lata do USA ( Nowy Jork, Waszyngton oraz Chicago).  


Usługi

Pasażerowie podróżujący liniami SAS mają możliwość wyboru jednej z trzech klas serwisowych. Klasą ekonomiczną w SAS lata się najtaniej. Jest ona przeznaczona dla osób podróżujących turystycznie. Pasażerowie na pokładzie mają możliwość zakupu posiłków. Nowa klasa Economy Extra jest unikatowym produktem oferowanym przez SAS, który cieszy się zainteresowaniem zarówno biznesmenów, jak i turystów poszukujących alternatywy dla klasy ekonomicznej. Pasażerom podróżującym w tej klasie SAS oferuje szeroki wachlarz udogodnień: odprawę przy stanowiskach dla klasy biznes, szybszą odprawę bezpieczeństwa (na wybranych lotniskach), szersze, wygodniejsze fotele, bezpłatny posiłek oraz elastyczne warunki taryf, a na trasach międzykontynentalnych wydzielone kabiny. Pasażerom klasy biznes oferowany jest najwyższy poziom usług - uproszczona procedura odprawy biletowo-bagażowej, wstęp do specjalnej loży, w której można komfortowo spędzić czas przed wylotem czy zwiększony limit bagażu.
SAS wprowadza różne innowacyjne rozwiązania, które mają usprawnić podróż. Jest to przede wszystkim odprawa online. Odprawa przez Internet jest możliwa nie wcześniej niż 22 godziny przed planowanym odlotem, a zostaje zamknięta na 60 minut przed nim. Pasażerowie mogą nawet sami wydrukować kartę pokładową, ale opcjonalnie mogą ją również odebrać na lotnisku przy stanowiskach "check-in". Zmiany przydzielonego wcześniej miejsca można dokonać najpóźniej na 3 godziny przed wylotem.
Inną formą usprawnienia odprawy biletowo-bagażowej są stanowiska samodzielnej odprawy "Self Service Check-in" (niedostępne jeszcze w Polsce).

Od 1992 roku, swoim stałym klientom SAS oferuje program EuroBonus. Uczestnictwo w tym programie daje wiele korzyści. Za każdy przelot SAS-em lub innymi liniami lotniczymi zrzeszonymi w Star Alliance pasażerowie otrzymują punkty, które następnie mogą być wykorzystane na bezpłatny przelot, pobyt w hotelu lub wynajem samochodu. Klienci posiadający karty o najwyższym statusie otrzymują szereg dodatkowych przywilejów.

Flota

We flocie SAS znajdują się samoloty typu Airbus A340-300, A330-300 i A321-200, Boeing 737 w wersjach od 400 do 800, McDonell Douglas MD-81/82/87 oraz pierwsze egzemplarze samolotów odrzutowych Bombardier CRJ900. Maszyny wykonują ponad 1000 połączeń dziennie.

Personel
4.8
Punktualność
5.0
Połączenia
4.5
Cena biletu
3.8
Komfort
3.9
Bagaż
4.5
Posiłki
3.1

Dobry 4.2

76% osób poleca te linie lotnicze

Nr 61 w rankingu linii lotniczych

Dodaj opinię Wszystkie opinie (33)

Trwa ładowanie opinii
  1. nie polecam
    4

    Niski komfort

    2014-10-30 | Bozena Wrzesinska, Reykjavik

    Samoty wykorzystywane na trasie Kopenhaga Gadnsk sa male i ciasne. Denerwuje mnie to, ze moge zabrac tylko 8 kg bagazu podrecznego a nie 10 jak na linii Kopenhaga Keflavik, przez to trace 2 kg. Od lat zauwazam, ze 90 % podroznych to Polacy. Nigdy nie syszalam ze strony zalogi informacji w jezyku polskim, chocby w powitaniu. Samoloty SAS latja przeciez na tej trasie dluzej jak 10 lat, miedzy Dania i Polska ,przeciez. Czy tak wyglada skandynawska goscinnosc i kultura? Moglaby to byc jakas forma rekompensaty za niewygodna podroz a czasem niebezpieczna jak ta, ktora przezylam przed laty gdy samolot mial awarie podwozia i musial zawracac do Kopenhagi, po tym dugo omijalam trase Gdansk Kopenhaga. LOT przegral z SASem obsluge tej linii ale oferowal duzo wiekszy komfort, brak mi tego.

    Przydatna opinia? Tak / Nie

  2. polecam
    4

    airport

    2014-10-20 | Roman Jaks, Gdańsk

    ok

    Przydatna opinia? Tak / Nie

  3. nie polecam
    4

    check-in

    2014-10-09 | Sylwia , Warszawa

    W dniu 8 października leciałam z Warszawy do Paryża z przesiadką w Kopenhadze (odlot z Warszawy 17.25). Nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń co do samego lotu natomiast obsługa na lotnisku pozostawia wiele do życzenia. Pan, który przyjmował mój bagaż nie był ani pomocny ani uprzejmy, był wręcz arogancki i niegrzeczny. Rozumiem, że można mieć gorszy dzień, ale profesjonalny pracownik powinien swoje smutki i niezadowolenia zostawiać w domu... Podróżuję samolotami kilka razy do roku i z takim zachowaniem spotkałam się po raz pierwszy. Może należy pomyśleć o przeszkoleniu obsługi naziemnej na temat kultury zachowania i traktowania podróżnych z szacunkiem...

    Przydatna opinia? Tak / Nie

  4. polecam
    4

    W miarę pozytywnie

    2014-09-10 | Angelika Wybicka, Poznań

    Ogólnie linię oceniam pozytywnie. Przylot i odlot na czas. W samolocie czysto. Obsługa mówiła po angielsku- można było się porozumieć. Trochę mały samolot z niskim sklepieniem- ktoś wyższy mógłby zawadzać głową o sufit. Trochę się namęczyłam, żeby wsadzić bagaż podręczny do szafki nad głową. A mój bagaż był i tak troszkę mniejszy niż ten dopuszczalny.

    Przydatna opinia? Tak / Nie

  5. polecam
    4

    W miarę pozytywnie

    2014-09-10 | Angelika Wybicka, Poznań

    Leciałam tą linią w dwie strony: Poznań- Dania. Do Danii wylecieliśmy chwilę przed czasem i lot trwał krócej niż było zaplanowane. Fajnie, że trasa zajęła mniej czasu. Samolot był dość mały- ja nie miałam z tym problemu, bo jestem niska, ale wyższe osoby mogły zahaczać głową o sufit. Personel uprzejmy- mówił w j. angielskim. Cena biletu trochę wysoka, ale można było zabrać bagaż podręczny do 8kg oraz bagaż rejestrowany do 23kg (w cenie biletu już). W drodze powrotnej zostaliśmy poczęstowani napojami.

    Przydatna opinia? Tak / Nie

Pozostałe szwedzkie linie lotnicze: