Menu

Co zrobić w przypadku bankructwa linii lotniczej?

Co zrobić w przypadku bankructwa linii lotniczej?

Podobnie, jak każda firma, linie lotnicze narażone są na bankructwo. Zdarza się to niezwykle rzadko, ale dobrze wiedzieć, jakie prawa przysługują pasażerom w takie sytuacji i czy można liczyć na zwrot pieniędzy.

Bankructwo linii lotniczej przed wylotem

Jeśli przewoźnik ogłosi upadłość przed planowaną datą Twojego wylotu, nie musisz się niczym martwić. Pracownik eSky skontaktuje się z Tobą i zaproponuje najkorzystniejsze dla Ciebie rozwiązanie dostępne w danej chwili. 

Upadłość linii lotniczej w trakcie podróży

Jeśli linia lotnicza zbankrutuje, gdy jesteś na wakacjach lub czekasz na lotnisku, by wrócić do domu, również możemy Ci pomóc. Nasz konsultant pomoże Ci w zakupie nowego biletu lotniczego oraz w rezerwacji hotelu, jeśli będzie taka potrzeba.

Jak odzyskać pieniądze od linii lotniczej?

Jeśli w związku z bankructwem linii lotniczej poniesiesz dodatkowe koszty lub przepadnie wykupiony przez Ciebie bilet, możesz domagać się zwrotu pieniędzy. Każda sprawa jest inna, dlatego skontaktuj się z naszym konsultantem, który pomoże Ci odzyskać pieniądze zgodnie z procedurami. Linia lotnicza ma 30 dni na ustosunkowanie się do pisma, a jeżeli tego nie zrobi, masz dwie możliwości - możesz skierować sprawę do Urzędu Lotnictwa Cywilnego lub skierować sprawę prosto do Sądu.

Komisja Ochrony Praw Pasażerów Urzędu Lotnictwa Cywilnego stwierdza, czy i w jakim stopniu przewoźnik lotniczy naruszył prawo. Jednocześnie jej decyzja jest tylko potwierdzeniem, że prawa pasażera zostały złamane i nie powoduje automatycznego odszkodowania ze strony linii lotniczych. Jednak taki dokument jest bardzo pomocny przy wnoszeniu sprawy do sądu, stanowi bowiem poważny dowód w postępowaniu i ułatwia dochodzenie swoich praw.

Jeżeli sprawa jest tak oczywista jak bankructwo przewoźnika, możesz pominąć Urząd Lotnictwa Cywilnego i od razu skierować sprawę do sądu.

Z kartą kredytową bezpieczniej

Osoby, które dokonały płatności kartą kredytową mają szansę odzyskać pieniądze wydane na bilet lotniczy inną drogą. W związku z niedotrzymaniem umowy przez przewoźnika mogą zgłosić do banku skargę (wraz z uzasadnieniem) w odniesieniu do konkretnych obciążeń karty – w tym przypadku zakupu biletu lotniczego na odwołany lot. Wówczas bank, w którym wystawiono kartę użytą do dokonania płatności za bilet, przeprowadzi w imieniu klienta linii lotniczej procedurę chargeback. Jej pozytywne zakończenie prowadzi do zwrotu wydanych pieniędzy.

 

Wskazówki i sugestie zawarte w niniejszym artykule oraz w artykułach powiązanych mają charakter wyłącznie informacyjny i pomocniczy i nie mogą stanowić podstawy jakichkolwiek roszczeń wobec eSky.pl.

Czy artykuł zawierał poszukiwane przez Ciebie informacje? Tak | Nie
Moim zdaniem ten artykuł:
Dziękujemy za Twoją opinię!