Menu

Błąd na bilecie lotniczym. Jak poprawić?

Błąd na bilecie lotniczym. Jak poprawić?

Błąd na bilecie tanich linii lotniczych

Jeśli Twój bilet na lot tanimi liniami lotniczymi zawiera błędy, jak najszybciej skontaktuj się z nami. Tanie linie lotnicze mają zwykle bardzo restrykcyjne regulaminy, dlatego zgłaszanie błędów musi nastąpić jak najszybciej po ich zauważeniu. Większość zmian w biletach lotniczych obciążona jest dodatkowymi kosztami.

Oto kilka przykładów najczęściej pojawiających się błędów:

  • błędna data wylotu lub powrotu – linie lotnicze są czasami skłonne poprawić błąd bezpłatnie. Każdy taki przypadek jest rozpatrywany indywidualnie i musi być zgłoszony odpowiednio szybko, najlepiej do godziny po wykupieniu biletu. Operator  może odmówić bezpłatnych poprawek błędów. Jeśli zmiana w dacie wiąże się z wyższą ceną biletu, pasażer musi pokryć różnicę w cenie, nawet jeśli sama zmiana daty jest bezpłatna.
  • błąd w imieniu lub nazwisku – w wyjątkowych sytuacjach linie lotnicze zgadzają się na zmianę liter w imieniu lub nazwisku, ale zawsze jest to usługa płatna. Sprawdź, co zrobić po zmianie stanu cywilnego.
  • błędna data urodzenia – zmiana błędnie wpisanej daty urodzenia, jeśli podanie takiej było konieczne, jest możliwa. Należy ją zgłosić jak najszybciej, dzwoniąc do Telefonicznego Centrum Obsługi eSky.
  • błędny tytuł pasażera – jeśli podczas rezerwacji wybraliśmy błędny tytuł pasażera (np. Pan zamiast Pani), poprawienie takiego błędu nie będzie stanowiło problemu, ale jest konieczne. Błędny tytuł może spowodować problem z odprawą.
  • błędny typ pasażera – poprawny typ pasażera (np. osoba dorosła, niemowlę) na bilecie jest konieczny, dlatego zgłoszenie takiego błędu jest obowiązkowe. Ze względu na zniżki, jakie dotyczą przewozu niemowląt w tanich liniach lotniczych, jeśli pasażer wybierze błędny typ pasażera, wpisując niemowlę jako osobę dorosłą, środki pochodzące z różnicy ceny lotu dla osoby dorosłej i dla niemowlęcia nie zostaną zwrócone. Uwaga: niemowlę nie może podróżować na bilecie wykupionym na osobę dorosłą.

Pomyłka na bilecie rejsowych linii lotniczych

Jeśli zauważyłeś, że Twój bilet lotniczy zawiera błędy, należy bezzwłocznie skontaktować się z nami.

Oto kilka przykładów najczęściej pojawiających się błędów:

  • błędna data wylotu lub powrotu – w przypadku wyboru błędnej daty wylotu lub powrotu bezpłatne wycofanie rezerwacji jest możliwe tylko u niektórych przewoźników w dniu wystawienia biletu lotniczego. Zmiana błędnej rezerwacji w kolejnych dniach nie będzie możliwa w ogóle lub będzie podlegała opłatom zgodnie z warunkami taryfy dla danego przelotu.
  • błąd w imieniu lub nazwisku – w przypadku pojawienia się literowego błędu w nazwisku pasażera bezpłatne skorygowanie błędu będzie możliwe, jeśli poprawka nie będzie dotyczyła więcej niż 3 znaków w nazwisku i imieniu łącznie. Linie lotnicze mogą odmówić bezpłatnego poprawienia błędu, jeśli korekta będzie zmieniała całe brzmienie nazwiska bądź imienia – np. z Julia na Julita bądź z Kowal na Kowalski. Niektóre linie lotnicze nie zezwalają na bezpłatną poprawę błędu, nawet niewielkiego. 
  • błędny typ pasażera – w przypadku podania błędnego typu pasażera (np. osoba dorosła, dziecko) jest możliwość zmiany typu pasażera na poprawny. Jeśli błędnie wybrany typ pasażera był objęty zniżką, poprawienie błędu będzie możliwe za dodatkową opłatą (wyrównaniem ceny), którą można uiścić jeszcze na lotnisku przed wylotem. Możliwości uzyskania zwrotu różnicy w cenie lotów, jeśli z tytułu przewozu pasażera nie przewidywana była zniżka, a po poprawieniu typu pasażera taka zniżka przysługuje, jest możliwe tylko w przypadku, jeśli błąd zostanie zgłoszony jeszcze tego samego dnia co data wystawienia biletu. W takiej sytuacji możliwe jest wystawienie nowego biletu (w miarę dostępności miejsc w określonej taryfie) już z  uwzględnieniem zniżek.

 

Wskazówki i sugestie zawarte w niniejszym artykule oraz w artykułach powiązanych mają charakter wyłącznie informacyjny i pomocniczy i nie mogą stanowić podstawy jakichkolwiek roszczeń wobec eSky.pl.

Czy artykuł zawierał poszukiwane przez Ciebie informacje? Tak | Nie
Moim zdaniem ten artykuł:
Dziękujemy za Twoją opinię!