Tanie linie lotnicze
Zdecydowana większość tanich linii lotniczych sprzedaje tanie loty jako bezzwrotne. Poza ściśle określonymi sytuacjami, które w większości wypadków ograniczają się do przykrej okoliczności śmierci pasażera lub osoby z pierwszej linii pokrewieństwa, tanie linie lotnicze nie przewidują żadnych zwrotów.
W przypadku śmierci pasażera lub osoby z pierwszej linii pokrewieństwa, osoba zajmująca się sprawą przekazuje eSky akt zgonu, na podstawie którego rozpatrywany jest zwrot.
W przypadku śmierci pasażera, kiedy to sam pasażer był płatnikiem, ewentualna kwota zwrotu za lot należy do masy spadkowej i może być wypłacona dopiero po uregulowaniu sądowym lub notarialnym.
Jeśli pasażer nie wykorzystuje przelotu, zwrotowi zawsze podlegają podatki i opłaty lotniskowe, ponieważ nie są one wykorzystywane. Tanie linie lotnicze w większości przypadków nie zwracają jednak także i tych środków, ponieważ większość tego typu linii lotniczych pobiera opłatę administracyjną za wystąpienie o zwrot kwoty podatków i opłat, która jest równowartością kwoty zwrotu.
Czy można zwrócić bilet z powodu choroby?
Tanie linie lotnicze przewidują zwroty biletów lotniczych tylko w określonych sytuacjach, ale w przypadku zgłoszenia niemożności odbycia przelotu z powodu choroby, każdy wypadek jest rozpatrywany indywidualnie. Nawet jeśli regulamin tanich linii lotniczych nie przewiduje żadnych zwrotów w określonej sytuacji, warto sprawdzić, czy przewoźnik nie wyjdzie pasażerom naprzeciw.
W przypadku wystąpienia o zwrot trzeba przedstawić odpowiednią dokumentację poświadczającą niemożność odbycia podróży. Te dane należy przesłać eSky, a nasi pracownicy zajmują się kontaktem z liniami lotniczymi.
Rejsowe linie lotnicze
Warunki taryfy, w jakich wykupowane są loty na rejsowe linie, określają precyzyjnie możliwości rezygnacji z lotu i zwrotu, jaki wtedy przysługuje.
W przypadku większości, choć należy zaznaczyć, że nie wszystkich linii lotniczych, nawet jeśli taryfa nie przewiduje zwrotu, można odzyskać kwoty niewykorzystanych podatków i opłat. Jest to z reguły możliwe tylko przy niewykorzystaniu całego przelotu. W przypadku wykorzystania części połączenia, zwrot niewykorzystanej części podatków i opłat lotniskowych może być niemożliwy lub ograniczony.
Uwaga!
- Aby zwrot podatków lotniczych i opłat lotniskowych mógł być zrealizowany sprawnie, niemożność odbycia podróży należy zgłosić przed zaplanowanym wylotem.
- Poza zwrotem opłat lotniskowych i podatków, część taryf lotniczych przewiduje zwrot taryfy naliczanej przez linię – pełny lub częściowy.
- Niemożność odbycia podróży możesz zgłosić nam za pomocą formularza kontaktowego.
- Zwrot biletu w dniu jego wystawienia jest możliwy w niektórych liniach lotniczych. Wymaga to kontaktu z naszymi konsultantami. Od kolejnego dnia po wystawieniu biletu, bilety lotnicze w rejsowych liniach można zwracać tylko na warunkach przewidzianych w taryfie.
- Niektóre taryfy lotnicze na wybranych trasach przewidują pełny zwrot w przypadku odmowy przyznania wizy. Jeśli chcesz się dowiedzieć, czy bilet, który Cię interesuje przewiduje taki zwrot, nasz konsultant pomoże to ustalić.
Należy jednak pamiętać – każdy przypadek prośby o zwrot z powodu niemożności odbycia lotu jest rozpatrywany w trybie indywidualnym, a linie lotnicze mogą odmówić zwrotu.
Pamiętaj!
Najlepszym sposobem na zabezpieczenie się przed stratą środków finansowych w takich wypadkach jest indywidualny wykup odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej. Ubezpieczenie rezygnacji z podróży można wykupić w trakcie rezerwowania biletów lotniczych w eSky.
Zobacz film