Linie lotnicze Ryanair

Promocje - Ryanair

Przylot doWylot zData wylotuCena / os. 
Oslo, Norwegia Gdańsk 2014-04-29 151 PLN Zobacz
Gdańsk, Polska Warszawa 2014-04-29 152 PLN Zobacz
Warszawa, Polska Wrocław 2014-04-29 152 PLN Zobacz
Wrocław, Polska Warszawa 2014-04-28 190 PLN Zobacz
Rzym, Włochy Gdańsk 2014-04-28 198 PLN Zobacz

Zobacz więcej promocji biletów

Podziel się ze znajomymi:
Ryanair
Rok założenia:
Główna siedziba:
Kod IATA:
FR
Flota:
Oferta połączeń:
Główną bazę przesiadkową oraz siedzibę tanie irlandzkie linie lotnicze zlokalizowały w Dublinie. Przewoźnik został założony w 1985 roku z inicjatywy rodziny Ryanów: Christy'ego Ryana, Liama Lonergana, Tony'ego Ryana. Pierwsze przeloty małym samolotem Embraer Bandeirante Turboprop, zabierającym na pokład niespełna 15 pasażerów, odbywały się na trasie Waterford - Londyn Gatwick. Godnym odnotowania niech będzie fakt, iż samolot ten był tak mały, iż jego załoga nie mogła liczyć sobie więcej niż 160...

Więcej
Główną bazę przesiadkową oraz siedzibę tanie irlandzkie linie lotnicze zlokalizowały w Dublinie. Przewoźnik został założony w 1985 roku z inicjatywy rodziny Ryanów: Christy'ego Ryana, Liama Lonergana, Tony'ego Ryana. Pierwsze przeloty małym samolotem Embraer Bandeirante Turboprop, zabierającym na pokład niespełna 15 pasażerów, odbywały się na trasie Waterford - Londyn Gatwick. Godnym odnotowania niech będzie fakt, iż samolot ten był tak mały, iż jego załoga nie mogła liczyć sobie więcej niż 160 cm wzrostu. Następną trasą był Dublin - Londyn Luton. Rocznie przewoźnikowi przybywało nowych kierunków i pasażerów. W 1991 roku linia zamiast przestała przynosić dochody. Włodarze firmy wdrożyli program naprawczy linii. Wykonawcą został Michael O'Leary. Udał się on do USA, gdzie poznał model biznesowy linii niskobudżetowych. Po powrocie przedstawił swoje uwagi zarządowi i nakreślił plan naprawy sytuacji. Ponowny wzrost zysków przewoźnikowi miało zapeniwć przeniesienie baz na lotniska podmiejskie, gdyż międzynarodowe porty lotnicze pobierały zbyt wygórowane opłaty lotniskowe i handlingowe, zlikwidowanie klasy biznes, wprowadzenie krótkich tras przelotowych, ujednolicenie floty, zlikwidowanie na pokładzie bezpłatnych dodatków jak gazeta, posiłki. Dzięki tym modyfikacjom linie Rajner mogłyby wprowadzić konkurencyjne ceny za swoje usługi. Pomysł O'Learego został przyjęty przez włodarzy i niezwłocznie wdrożony. Wyniki przerosły oczekiwania i okazały się rewelacyjne. Po roku Rajner celem ujednolicenia flotylli, zamówił 45 maszyn typu Boeing 737-800. Dziś w zakresie lotnictwa cywilnego, irlandzkie linie lotnicze Rajner są największym w Europie tanim przewoźnikiem. Do tego zostały uznane za najbardziej punktualną linię lotniczą na starym kontynencie przez Stowarzyszenie Europejskich Linii Lotniczych oraz Urząd Do Spraw Lotnictwa Cywilnego Wielkiej Brytanii. Kolejne zyski osiągnięto wraz z rozpoczęciem sprzedaży online i przez telefon. Za sprawą zdalnego dostępu do systemu rezerwacji każdy potencjalny pasażer przewoźnika mógł w domu zakupić bilety lotnicze, zaznajomić się w aktualnymi ofertami czy uzyskać poradę pracownika infolinii. Obecnie trzy czwarte pasażerów rezerwuje bilety przez Internet. Linie nagradzane były przez Stowarzyszenie Europejskich Linii Lotniczych oraz Urząd Do Spraw Lotnictwa Cywilnego Wielkiej Brytanii za najbardziej punktualną linię lotniczą w Europie. Przewoźnik obejmuje swym zasięgiem 22 kraje w Europie i jednen w Północnej Afryce - Maroko. Łącznie kursuje na ponad trzystu dwudziestu trasach. Irlandzki Rajner od 2005 roku jest obecny również na polskim niebie. Swoje połączenia prowadzi z portami lotniczymi w Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Rzeszowie, Szczecinie i Wrocławiu. Rajner swoim stałym pasażerom oferuje program lojalnościowy. Posiadając taka specjalną kartę klient linii otrzymuje za przelot konkretną ilość punktów. Uprawniają one do późniejszych zniżek, a nawet do darmowych przelotów. W razie konieczności pasażer posiadający taką kartę może w ramach linii Rajner przy płatności za bilet zaciągnąć kredyt. Odsetki przewoźnik zaczyna naliczać po 54 dniach. Karta ta częściowo jest kredytową i płatniczą. Można nią robić dowolne zakupy w miejscach oznaczonych logiem "Visa".
Personel
4.7
Punktualność
4.8
Połączenia
4.7
Cena biletu
4.5
Komfort
4.0
Bagaż
3.9
Posiłki
3.5

Dobry 4.3

88% osób poleca te linie lotnicze

Nr 53 w rankingu linii lotniczych

Dodaj opinię Wszystkie opinie (1601)

Trwa ładowanie opinii
  1. polecam
    3

    Postęp, ale ...

    2014-04-22 | Eligiusz Niewiadomski, Kraków

    Postęp, bo wreszcie numerowane miejsca, co znacznie ogranicza dantejskie sceny na pokładzie w czasie wejścia na pokład. Postęp, bo przed lotem z Krakowa, personej zaproponował przekazanie bagażu podręcznego do luku bagażowego - co przy pełnym samolocie znacznie ułatwia i usprawnia wejście na pokład (w Stansted już nie). Ale: niestety widać, że standardy przy rekrutacji personelu pokładowego znacznie obniżone. Lot z Stansted do Balic - personel pokładowy zachowywał się trochę jak na spotkaniu towarzyskim (w wąskim gronie), brak organizacji przy wejściu na pokład, samolot był spóźniony, stewardesy i stewardzi bardziej skupieni na porozumiewaniu się między sobą i to nie do końca w tematach związanych z lotem. Dezaprobata w mimice na widok pasażera, który pije własny napój, nie kupiony na pokładzie - to już niesmaczne. Prezentacje na temat procedur bezpieczeństwa trochę w wersji komicznej - mimika pt."muszę to pokazać, ale to i tak nie ważne". Komunikaty przekazywane po angielsku - dobrze, że większość pasażerów to Polacy, bo Anglik by nic nie zrozumiał. I na koniec "wisienka na torcie" - każda linia, nawet tania, powinna dbać o wizerunek. Tymczasem, niestety ubiór personelu pokładowego, który tworzy wierunek przewoźnika poniżej krytyki. Stare znoszone stroje, wyglądające na " nie pierwszej czystości". U Pań pełny przegląd makijażu - od sylwestrowego, po "nie miałam czasu się umalować". Na koniec estetyka lotu - widocznie dużo wojskowych pilotów przeszło do Ryanair, bo "walą" tak przy lądowaniu, jak to piloci wojskowi. Ale generalnie postęp.

    Przydatna opinia? Tak / Nie

  2. polecam
    5

    Lubię Ryanair'a, ale...

    2014-04-21 | Barbara Budrewicz, Kętrzyn

    ...Ryanair to czekanie w kolejkach na każdym etapie podróży, najlepsze jest jednak oczekiwanie w korytarzu z przeciągiem, a potem na płycie lotniska: ostatnio staliśmy jakieś 15 min na bardzo zimnym wietrze. Patrzyłam na matkę z kilkumiesięcznym dzieciaczkiem i było mi ich serdecznie żal. Przy okazji: szanowni użytkownicy lotnisk i dowolnych linii lotniczych - zróbmy może akcję pod tytułem, dajmy na to: KOMUNA DALEKO ZA NAMI - NIE JESTEŚMY JUŻ CHAMAMI ...i zacznijmy puszczać przodem te nieszczęsne matki z dziećmi, inwalidów itp. Znajdźmy w sobie tę resztkę człowieczeństwa! Nic na tym nie tracimy, możemy tylko zyskać. Co do samej linii lotniczej: obsługa jest ZAWSZE bez zarzutu: miła i uśmiechnięta, ale uważam, że jak ktoś pracuje na trasie Polska-Wielka Brytania czy nawet Polska-GwiazdozbiórWielkiejNiedźwiedzicy, to powinien znać tych parę słów po polsku. I proszę nie mówić, że jak się wybieram w podróż to wypada znać język kraju, do którego lecę, bo czasem leci się w celach innych niż turystyczne czy biznesowe - czasem to są wypadki losowe, które nas do tego zmuszają. Przykro patrzeć zwłaszcza na osoby starszej daty, które naprawdę są zagubione, bo nawet komunikat na dzień dobry, czyli krótkie szkolenie odbywa się w języku angielskim, a potem leci (choć nie zawsze) polskie nagranie w tle, kiedy już i tak nie wiadomo o co chodzi. Irytuje mnie też zachęcanie podróżnych do kupowania idiotycznych losów za niebotyczną kasę (jak wszystko w samolocie). Z powodu reklam nie oglądam telewizji i nie słucham radia,a w samolocie jestem skazana na tego rodzaju zabiegi. Czuję się jak ofiara w klatce. A'propos klatki: komfort podróży jeśli chodzi o przestrzeń też pozostawia wiele do życzenia. Na szczęście jestem osobą drobnej budowy, te większe i bardziej puszyste muszą przeżywać tortury. Reasumując: uważam, że koszty podróżowania liniami R. są adekwatne do komfortu podróży, jednak przetrzymywanie ludzi w przeciągach albo w deszczu i wietrze pod gołym niebem to już chyba tylko sadystyczne zapędy Tych, Którzy Mogą Sobie Pozwolić Na Takie Traktowanie Innych, albo zwykła pospolita nieumiejętność planowania...

    Przydatna opinia? Tak / Nie

  3. polecam
    4

    Rayanair

    2014-04-18 | Tomasz Wojciechowski, Łowicz

    Polecam. Obsługa, zakup biletów, rezerwacje - nie było żadnych problemów

    Przydatna opinia? Tak / Nie

  4. polecam
    5

    :)

    2014-04-18 | była sobie bułka, Łódź

    Ryanair super sprawa. Latam od dwóch do sześciu razy w roku i ani razu nie miałam problemów. Polecam

    Przydatna opinia? Tak / Nie

  5. polecam
    5

    Ryanair

    2014-04-18 | Małgorzata Rulska, Warszawa

    Niedrogo, profesjonalnie

    Przydatna opinia? Tak / Nie

Pozostałe irlandzkie linie lotnicze: