Linie lotnicze Ryanair

Promocje - Ryanair

Przylot doWylot zData wylotuCena / os. 
Oslo, Norwegia Gdańsk 2014-04-29 151 PLN Zobacz
Warszawa, Polska Wrocław 2014-04-30 152 PLN Zobacz
Wrocław, Polska Warszawa 2014-04-27 233 PLN Zobacz
Gdańsk, Polska Warszawa 2014-04-27 233 PLN Zobacz
Rzym, Włochy Gdańsk 2014-04-28 240 PLN Zobacz

Zobacz więcej promocji biletów

Podziel się ze znajomymi:
Ryanair
Rok założenia:
Główna siedziba:
Kod IATA:
FR
Flota:
Oferta połączeń:
Wyloty z Polski:
Bydgoszcz, Gdańsk, Katowice, Kraków, Lublin, Łódź, Poznań, Rzeszów, Szczecin, Warszawa, Wrocław
Irlandzkie linie lotnicze Rayner jako pierwsze na świecie zrezygnowały z odprawy bagażowo-biletowej na rzecz odprawy online. Od 20 maja 2009 roku pasażerowie tanich linii lotniczych Rayner nie przechodzą odprawy na lotnisku, formalności załatwiane są drogą internetową. Dotyczy to wszystkich lotów obsługiwanych przez tego przewoźnika. Od listopada zaś linie lotnicze Rayner wprowadziły opłatę za pierwszeństwo w obsłudze. Pasażer, który uiści dodatkową opłatę przez Internet, będzie obsłużony jako...

Więcej
Irlandzkie linie lotnicze Rayner jako pierwsze na świecie zrezygnowały z odprawy bagażowo-biletowej na rzecz odprawy online. Od 20 maja 2009 roku pasażerowie tanich linii lotniczych Rayner nie przechodzą odprawy na lotnisku, formalności załatwiane są drogą internetową. Dotyczy to wszystkich lotów obsługiwanych przez tego przewoźnika. Od listopada zaś linie lotnicze Rayner wprowadziły opłatę za pierwszeństwo w obsłudze. Pasażer, który uiści dodatkową opłatę przez Internet, będzie obsłużony jako pierwszy, niezależnie od tego czy posiada bagaż podręczny czy rejestrowany. Ponadto Rayner oferuje klientom kupującym bilety lotnicze program lojalnościowy. Otrzymują oni specjalną kartę, na której gromadzą punkty otrzymywane przy płatnościach za przelot. Zebranie odpowiedniej ilości punktów daje podróżnym zniżki na następne przeloty, a nawet możliwość darmowego przelotu lub zaciągnięcia kredytu w ramach linii Ryanair przy płatności za bilet. Odsetki takiego kredytu zostają naliczane dopiero po 54 dniach od momentu jego zaciągnięcia. Co więcej, karta może być używana częściowo jako normalna karta płatnicza lub kredytowa. Można nią płacić za dowolne zakupy, w miejscach oznaczonych logo "Visa". Tanie linie lotnicze Rayner są największym w Europie niskokosztowym przewoźnikiem w zakresie lotnictwa cywilnego, a przy tym zostały uznane przez Stowarzyszenie Europejskich Linii Lotniczych i Urząd do Spraw Lotnictwa Cywilnego Wielkiej Brytanii za najbardziej punktualne. Historia tanich linii lotniczych Rayner sięga 1985 roku, kiedy to rodzina Ryanów: Christy Ryan, Liam Lonergan - właściciel irlandzkiego tour-operatora "Club Tavel" oraz irlandzki biznesmen, założyciel Guinness Peat Aviation Tony Ryan, stworzyli firmę Ryanair z siedzibą w Dublinie. Wówczas na trasie Waterford-Londyn Gatwick, a w rok później i na trasie Dublin-Londyn Luton latały samoloty Embraer Bandeirante. Jednak wciąż rosnąca ilość klientów linii Rayner okazała się niewystarczająca i w 1991 roku firma przyniosła stratę. Potrzebna była restrukturyzacja przedsiębiorstwa, odpowiadał za nią Michael O`Leary, który będąc w USA poznał sposób funkcjonowania linii niskobudżetowych i zaproponował zarządowi znaczne ograniczenie wydatków przez wprowadzenie krótkich tras, zlikwidowanie klasy biznes, ujednolicenie floty oraz usunięcie wszystkich bezpłatnych dodatków, jak posiłki, gazety. Oprócz tego przeniesienie operacji na lotniska podmiejskie, które pobierały znacznie niższe opłaty lotniskowe i operacyjne niż lotniska międzynarodowe. Dzięki temu ceny Raynera stały się konkurencyjne dla innych przewoźników. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. W 1992 roku linie lotnicze zakupiły 45 samolotów Boeing 737-800, dziś flota Rayner składa się wyłącznie z boeingów, które latają na 322 trasach w Europie i obejmują 22 kraje. Kursują także do Maroka w północnej Afryce. Polacy mają możliwość latania tanimi liniami Ryanair od marca 2005 roku. Pierwszy lot miał miejsce na trasie Wrocław - Londyn Stansted. W tym samym roku boeingi Raynaira zaczęły latać również na trasach Kraków - Londyn i Kraków - Glasgow. Dziś samoloty odlatują z: Bydgoszczy, Gdańska, Katowic, Krakowa, Łodzi, Poznania, Rzeszowa, Szczecina i Wrocławia
Personel
4.7
Punktualność
4.8
Połączenia
4.7
Cena biletu
4.5
Komfort
4.0
Bagaż
3.9
Posiłki
3.5

Dobry 4.3

88% osób poleca te linie lotnicze

Nr 53 w rankingu linii lotniczych

Dodaj opinię Wszystkie opinie (1604)

Trwa ładowanie opinii
  1. polecam
    4

    Tanie

    2014-04-24 | wiesław szymla , olsztyn

    ale dobre linie

    Przydatna opinia? Tak / Nie

  2. polecam
    5

    opinia o liniach Ryanair

    2014-04-24 | Aleksandra Głowacka, Legionowo

    Bardzo punktualne,miła obsługa i w ogóle bez zastrzeżeń.Tylko połączenia są tak zaplanowane,żeby trzebabyło wynająć hotel .Nie ma z Warszawy takich połączeń,żeby np.rano lecieć do Gdańska a wrócic wieczorem.Ceny biletów w promocji są bardzo niskie ,jednak po doliczeniu wszystkich dodatkowych opłat sa juz na takim średnim poziomie .Jednak i tak sa jeszcze do przyjęcia.Porównywalne z cena podróży samochodem.Jednak szybkośc podróży bez porównania na korzyść samolotu.

    Przydatna opinia? Tak / Nie

  3. polecam
    4

    Niby wszystko ok, ale....

    2014-04-23 | Jan Dobosz, Tłuszcz

    Niby wszystko OK, ale nich pasażer pomyli się przy rezerwacji, lub odprawie online, to naprawienie błędu kosztuje najczęściej więcej, niż sam bilet. A przecież taka poprawka online nic nie kosztuje Ryanaira, więc dlaczego chcą zarabiać krocie na błędach pasażerów? Ponadto koszty połączeń telefonicznych zwłaszcza z Polski, to zwykła grabież, zwłaszcza, że ich linia zawsze jest zajęta i na połączenie z konsultantem czeka się średnio 15-20 minut i za te 20 minut oczekiwania płacimy ponad 40 złotych, chociaż Ryanair w tym czasie również nie ponosi żadnych kosztów, bo przecież w tym czasie wisi się na automacie, a nie zabiera czas konsultantowi. Dodam jeszcze, że komfort w ogóle nie powinien być oceniany, bo o jakim komforcie może być mowa, jak siedzenia są tak zagęszczone, że nie wiadomo co zrobić z nogami podczas lotu. Na koniec jeszcze jedna uwaga, która nie dotyczy już samej linii lotniczej, a niedoszkolonej i aroganckiej straży granicznej na lotnisku w Modlinie. Szkolcie się panie i zapoznawajcie z przepisami, bo swoimi błędnymi decyzjami przynosicie wstyd nie tylko swoim kolegom po fachu, ale i całej Polsce.

    Przydatna opinia? Tak / Nie

  4. polecam
    3

    Postęp, ale ...

    2014-04-22 | Eligiusz Niewiadomski, Kraków

    Postęp, bo wreszcie numerowane miejsca, co znacznie ogranicza dantejskie sceny na pokładzie w czasie wejścia na pokład. Postęp, bo przed lotem z Krakowa, personej zaproponował przekazanie bagażu podręcznego do luku bagażowego - co przy pełnym samolocie znacznie ułatwia i usprawnia wejście na pokład (w Stansted już nie). Ale: niestety widać, że standardy przy rekrutacji personelu pokładowego znacznie obniżone. Lot z Stansted do Balic - personel pokładowy zachowywał się trochę jak na spotkaniu towarzyskim (w wąskim gronie), brak organizacji przy wejściu na pokład, samolot był spóźniony, stewardesy i stewardzi bardziej skupieni na porozumiewaniu się między sobą i to nie do końca w tematach związanych z lotem. Dezaprobata w mimice na widok pasażera, który pije własny napój, nie kupiony na pokładzie - to już niesmaczne. Prezentacje na temat procedur bezpieczeństwa trochę w wersji komicznej - mimika pt."muszę to pokazać, ale to i tak nie ważne". Komunikaty przekazywane po angielsku - dobrze, że większość pasażerów to Polacy, bo Anglik by nic nie zrozumiał. I na koniec "wisienka na torcie" - każda linia, nawet tania, powinna dbać o wizerunek. Tymczasem, niestety ubiór personelu pokładowego, który tworzy wierunek przewoźnika poniżej krytyki. Stare znoszone stroje, wyglądające na " nie pierwszej czystości". U Pań pełny przegląd makijażu - od sylwestrowego, po "nie miałam czasu się umalować". Na koniec estetyka lotu - widocznie dużo wojskowych pilotów przeszło do Ryanair, bo "walą" tak przy lądowaniu, jak to piloci wojskowi. Ale generalnie postęp.

    Przydatna opinia? Tak / Nie

  5. polecam
    5

    Lubię Ryanair'a, ale...

    2014-04-21 | Barbara Budrewicz, Kętrzyn

    ...Ryanair to czekanie w kolejkach na każdym etapie podróży, najlepsze jest jednak oczekiwanie w korytarzu z przeciągiem, a potem na płycie lotniska: ostatnio staliśmy jakieś 15 min na bardzo zimnym wietrze. Patrzyłam na matkę z kilkumiesięcznym dzieciaczkiem i było mi ich serdecznie żal. Przy okazji: szanowni użytkownicy lotnisk i dowolnych linii lotniczych - zróbmy może akcję pod tytułem, dajmy na to: KOMUNA DALEKO ZA NAMI - NIE JESTEŚMY JUŻ CHAMAMI ...i zacznijmy puszczać przodem te nieszczęsne matki z dziećmi, inwalidów itp. Znajdźmy w sobie tę resztkę człowieczeństwa! Nic na tym nie tracimy, możemy tylko zyskać. Co do samej linii lotniczej: obsługa jest ZAWSZE bez zarzutu: miła i uśmiechnięta, ale uważam, że jak ktoś pracuje na trasie Polska-Wielka Brytania czy nawet Polska-GwiazdozbiórWielkiejNiedźwiedzicy, to powinien znać tych parę słów po polsku. I proszę nie mówić, że jak się wybieram w podróż to wypada znać język kraju, do którego lecę, bo czasem leci się w celach innych niż turystyczne czy biznesowe - czasem to są wypadki losowe, które nas do tego zmuszają. Przykro patrzeć zwłaszcza na osoby starszej daty, które naprawdę są zagubione, bo nawet komunikat na dzień dobry, czyli krótkie szkolenie odbywa się w języku angielskim, a potem leci (choć nie zawsze) polskie nagranie w tle, kiedy już i tak nie wiadomo o co chodzi. Irytuje mnie też zachęcanie podróżnych do kupowania idiotycznych losów za niebotyczną kasę (jak wszystko w samolocie). Z powodu reklam nie oglądam telewizji i nie słucham radia,a w samolocie jestem skazana na tego rodzaju zabiegi. Czuję się jak ofiara w klatce. A'propos klatki: komfort podróży jeśli chodzi o przestrzeń też pozostawia wiele do życzenia. Na szczęście jestem osobą drobnej budowy, te większe i bardziej puszyste muszą przeżywać tortury. Reasumując: uważam, że koszty podróżowania liniami R. są adekwatne do komfortu podróży, jednak przetrzymywanie ludzi w przeciągach albo w deszczu i wietrze pod gołym niebem to już chyba tylko sadystyczne zapędy Tych, Którzy Mogą Sobie Pozwolić Na Takie Traktowanie Innych, albo zwykła pospolita nieumiejętność planowania...

    Przydatna opinia? Tak / Nie

Pozostałe irlandzkie linie lotnicze: