eSKY.pl w Wielkiej Piątce rankingu Deloitte!

25 października po raz XIII ogłoszono wyniki rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe, wyłaniającego najszybciej rozwijające się firmy w Europie. Kryterium branym pod uwagę przy wyborze zwycięzców jest, tempo wzrostu rocznych przychodów operacyjnych w okresie minionych pięciu lat. Serwis eSKY.pl znalazł się w gronie laureatów Wielkiej Piątki – Big 5 i okazał się najlepszy wśród polskich firm piastujących w tym roku ten tytuł. 

Intensywny rozwój oraz bardzo dobre wyniki finansowe za 2011 rok zapewniły serwisowi eSKY.pl  30. miejsce w rankingu głównym Deloitte „Technology Fast 50 Central Europe 2012” oraz 3. lokatę w kategorii „Big 5” tego prestiżowego konkursu. Zwycięzców typowano w oparciu o wyniki finansowe z ostatnich pięciu lat działalności, w tym okresie eSKY.pl osiągnął wzrost przychodów o 476 proc. Wyniki finansowe firmy w poszczególnych latach kształtowały się w następujący sposób:

•    w 2007 roku przychody wynosiły 40 415 mln złotych
•    w 2008 roku przychody wynosiły 71 710 mln złotych
•    w 2009 wartość przychodów to 126 934 mln złotych
•    w 2010 przychody firmy osiągnęły poziom 158 488 mln złotych
•    w 2011 roku przychody wynosiły 232 982 mln złotych

- Miejsce w rankingu przygotowywanym już po raz trzynasty przez Deloitte jest dla nas bardzo dużym wyróżnieniem. W sposób szczególny cieszy nas to, że znaleźliśmy się w Wielkiej Piątce czyli w kategorii przeznaczonej dla dużych, szybko rozwijających się firm, które w ostatnim pięcioleciu odnotowały wyjątkowo wysoki wzrost. Przy ich ocenie obowiązują tu te same kryteria, jak w przypadku firm nominowanych do głównego rankingu, z wyjątkiem progu przychodów dla ostatniego roku podlegającego ocenie (2011) – minimalny wymagany poziom wynosi dla tej kategorii 25 mln euro – tłumaczy Piotr Stępniewski prezes serwisu eSKY.pl. 

Serwis opiera swoje działania głównie o własną technologię. Stworzenie autorskiej platformy wyszukiwania eSKY Travel Search, dzięki której na rynku polskim użytkownicy Internetu mają możliwość zakupić takie produkty turystyczne jak: loty (linii regularnych, tanich i czarterowych), hotele i wczasy, w dużej mierze przyczyniło się do sukcesu firmy i umożliwiło jej dynamiczny rozwój. Po kilku latach od rozpoczęcia działalności została ona liderem sprzedaży biletów lotniczych online – opanowując ponad 50 proc. tego segmentu rynku. Było to możliwe dzięki przemyślanej strategii marketingowej.

Od 2008 roku firma inwestuje również na rynkach zagranicznych – tworząc Grupę eSKY. Dotychczas serwisy siostrzane powstały w trzech krajach: Bułgarii (2008), Rumunii (2009) i Brazylii (2011). 

- Ekspansja zagraniczna jest obecnie jednym z głównych celów naszej firmy. Nim podejmiemy decyzję o rozpoczęciu działalności na kolejnym rynku przeprowadzamy dokładne analizy. Gdy planowaliśmy ekspansję w Brazylii słyszeliśmy głosy zaskoczenia, tymczasem w kraju tym w 2011 roku było już 78 mln użytkowników Internetu – czyli pięć razy więcej niż w Polsce, a tamtejszy rynek turystyczny znajduje się w światowej czołówce jeżeli weźmiemy pod uwagę dynamikę rozwoju– mówi prezes eSKY.pl Piotr Stępniewski.

Udana ekspansja w Brazylii spowodowała, że właściciele eSKY.pl myślą o stworzeniu kolejnych serwisów na terenie Ameryki Południowej. Firma nie wyklucza również rozpoczęcia działań w Europie Wschodniej – Rosji i na Ukrainie.


Źródło: eSKY.pl