Grupa Wirtualna Polska inwestuje w eSky

Grupa Wirtualna Polska i właściciele eSky Group zawarli warunkową umowę nabycia 6,3% akcji eSky.pl S.A. – lidera pośród Online Travel Agencies (OTAs) w Polsce i na rynkach Europy Środkowo – Wschodniej oraz wiodącej OTA w Ameryce Południowej. Cena zakupu pakietu mniejszościowego wynosi 15,6 mln zł.

eSky jest wiodącym agentem turystycznym online (OTA) w Polsce, który koncentruje się na sprzedaży biletów lotniczych, hoteli, wynajmie samochodów oraz zaawansowanego technologiczne produktu dynamicznych pakietów. Za pośrednictwem eSky można kupić bilety 651 linii lotniczych – regularnych, tanich oraz czarterowych, zarezerwować nocleg w blisko 850 000 hoteli i apartamentów na całym świecie, czy wynająć samochód a także nabyć ubezpieczenie podróżne. eSky od kilku lat z sukcesem prowadzi ekspansję zagraniczną. Pierwsze zagraniczne serwisy powstały w Bułgarii i Rumunii, kolejne - pod marką eDestinos na rynkach Ameryki Południowej. Obecnie serwis dostępny jest na 18 światowych rynkach oraz planuje dalszy rozwój międzynarodowy.

Globalnie strony eSky odwiedza 180 milionów użytkowników rocznie, a z aplikacji mobilnej korzysta 1,5 miliona osób miesięcznie. Ogromna popularność serwisu przekłada się na generowane obroty – w 2016 roku firma sprzedała ponad 1,2 miliona biletów lotniczych oraz niemal 800 tysięcy innych produktów z własnej oferty. W 2016 roku eSky zrealizował obrót o wartości 1,3 mld zł osiągając wynik EBITDA na poziomie 14,5 mln zł.

- Na początek planujemy współpracę z Grupą WP opartą na zasadzie bliskiego partnerstwa w obrębie polskiego rynku. Liczymy na realizację szeregu synergii, zarówno w zakresie mediowym, jak i operacyjnym we współpracy z serwisami wakacje.pl i nocowanie.pl – mówi Łukasz Kręski, Współzałożyciel oraz Przewodniczący Rady Nadzorczej eSky.

- Transakcja z Grupą WP jest kolejnym krokiem w realizacji naszej długoterminowej strategii rozwoju. Dzięki wsparciu WP eSky będzie mógł realizować swoje plany związane ze zwiększaniem zasięgu oraz poszerzaniem oferty produktów turystycznych w kraju. Mamy również nadzieję na zacieśnienie współpracy w przyszłości i być może rozszerzenie jej również na inne niż turystyka obszary – dodaje Łukasz Habaj, Współzałożyciel oraz Członek Rady Nadzorczej eSky.

eSky konsekwentnie inwestuje w rozwój własnych technologii, co stawia operatora w europejskiej czołówce jeśli chodzi o rozwiązania IT dla branży travel. Zgodnie z globalnymi trendami spółka stale rozwija także funkcjonalności kanałów mobile. Aplikacja mobilna eSky jest bardzo wysoko oceniana przez użytkowników – została również wielokrotnie nagrodzona w branżowych konkursach w kategorii e-commerce (Mobile Trends Awards).