Polacy coraz chętniej latają do Azji

Od kilku lat w sezonie jesienno-zimowym Polacy chętnie wybierają odległe, egzotyczne destynacje wyjazdowe. Z danych serwisu turystycznego eSky wynika, że w ciągu ostatnich 5 lat liczba osób podróżujących do krajów azjatyckich prawie podwoiła się z 13,3 tys. w 2012 roku, do ponad 24 tysięcy turystów do końca listopada roku 2017 roku. Wśród najchętniej odwiedzanych krajów są Tajlandia – ten kierunek wybrało 33,77% turystów, Chiny – 22,57% oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie – 18,47%. Wśród najchętniej wybieranych azjatyckich linii lotniczych są Air China, Qatar Airways oraz Emirates.

Choć wydawałoby się, że sezon jesienno-zimowy skłania Polaków głównie do wyjazdów narciarskich, z roku na rok wzrasta liczba osób podróżujących do odległych zakątków Azji. Z danych serwisu eSky wynika, że w 2016 roku spośród ulubionych egzotycznych destynacji najczęściej wybieraliśmy Tajlandię, Chiny, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Izrael oraz Indie.

Rosnące zainteresowanie podróżami do Azji podyktowane jest przede wszystkim dostępnością nowych kierunków obsługiwanych przez przewoźników oraz spadkiem cen. Średnia cena biletu lotniczego w klasie ekonomicznej dla 2 dorosłych osób wybierających się z Warszawy do Tel Awiwu i z powrotem to koszt rzędu 300 PLN. Z kolei podróż do Bangkoku i z powrotem to wydatek rzędu 2300 PLN, ale można również trafić na prawdziwe okazje i odbyć ciekawą podróż za nieduże pieniądze.

Liczba turystów wybierających kierunki egzotyczne rośnie systematycznie od kilku lat.  Wynika to zarówno z większej dostępności destynacji azjatyckich - coraz lepszej siatki połączeń lotniczych i atrakcyjnych ofert cenowych – jak i popularyzacji tych kierunków w mediach. Polacy oswoili się z odmienną kulturą, kuchnią i są otwarci na nowe doznania, a przy tym nie obawiają się już podróżowania na własną rękę. Prawdziwym hitem jest Tajlandia, którą odwiedzamy najchętniej i najczęściej. Dotychczas to cena biletów i brak możliwości zaplanowania podróży stanowiły największą przeszkodę w podróżowaniu do odległych zakątków świata. Dzięki serwisom takim jak eSky podróżujący mogą w jednym procesie zakupowym – czyli dosłownie jednym kliknięciem - kupić atrakcyjne bilety lotnicze oraz zarezerwować hotel dokładnie tam, gdzie chcą. Nie są już zdani na program wycieczki oferowany przez tour-operatora, lecz sami mogą swój wyjazd wymyśleć,  zaplanować i zrealizować – komentuje Rafał Bartoszewicz, Marketing Communications Director, eSky Group.