Linie lotnicze Ryanair

Promocje - Ryanair

Przylot doWylot zData wylotuCena / os. 
Oslo, Norwegia Gdańsk 2014-04-30 151 PLN Zobacz
Gdańsk, Polska Warszawa 2014-04-28 190 PLN Zobacz
Warszawa, Polska Wrocław 2014-04-29 190 PLN Zobacz
Rzym, Włochy Gdańsk 2014-04-28 207 PLN Zobacz
Wrocław, Polska Warszawa 2014-04-27 233 PLN Zobacz

Zobacz więcej promocji biletów

Podziel się ze znajomymi:
Ryanair
Rok założenia:
1985
Główna siedziba:
Dublin
Kod IATA:
FR
Flota:

Boeing 737-800

Oferta połączeń:

Europa, Afryka Północna

Wyloty z Polski:
Bydgoszcz, Gdańsk, Katowice, Kraków, Lublin, Łódź, Poznań, Rzeszów, Szczecin, Warszawa, Wrocław
Irlandzkie linie lotnicze Rainer działają na europejskim rynku od 24 lat. W 1985 roku utworzyła je rodzina Ryanów: Christy Ryan, Liam Lonergan - właściciel irlandzkiego tour-operatora "Club Tavel" oraz Tony Ryan - irlandzki biznesmen, założyciel firmy Guinness Peat Aviation. Początkowo pasażerowie latali samolotem Embraer Bandeirante na trasie Waterford - Londyn Gatwick, rok później także Dublin - Londyn Luton. Niestety, mimo rosnącej popularności, Ryanair w 1991 roku przyniósł stratę. Należało...

Więcej
Irlandzkie linie lotnicze Rainer działają na europejskim rynku od 24 lat. W 1985 roku utworzyła je rodzina Ryanów: Christy Ryan, Liam Lonergan - właściciel irlandzkiego tour-operatora "Club Tavel" oraz Tony Ryan - irlandzki biznesmen, założyciel firmy Guinness Peat Aviation. Początkowo pasażerowie latali samolotem Embraer Bandeirante na trasie Waterford - Londyn Gatwick, rok później także Dublin - Londyn Luton. Niestety, mimo rosnącej popularności, Ryanair w 1991 roku przyniósł stratę. Należało zrestrukturyzować firmę. Podjął się tego Michael O`Leary, który będąc w USA poznał strategie działania linii niskobudżetowych. Wprowadził on reformę wewnątrz firmy, polegającą na zmniejszeniu wydatków przez wprowadzenie krótkich tras, zrezygnowanie z klasy biznes, ujednolicenie floty oraz usunięcie bezpłatnych dodatków dla podróżnych, takich jak gazeta czy posiłki. Operacje lotniskowe przeniesiono na lotniska podmiejskie, które nie pobierały tak wysokich opłat, jak międzynarodowe. Znaczne obniżenie kosztów wpłynęło na ceny, które stały się konkurencyjne dla innych przewoźników. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Już w 1992 roku Rainer mógł sobie pozwolić na zakup 45 samolotów Boeing 737-800. Dziś flota Ryanair składa się wyłącznie z boeingów, które latają na 322 trasach w Europie i obejmują 22 kraje. Kursują także do Maroka w północnej Afryce. W 2000 roku linie lotnicze zaczęły sprzedawać bilety lotnicze przez Internet. Dziś w ten sposób nabywa bilety trzy czwarte podróżnych. Rainer jest największym w Europie niskokosztowym przewoźnikiem w zakresie lotnictwa cywilnego, a Stowarzyszenie Europejskich Linii Lotniczych i Urząd do Spraw Lotnictwa Cywilnego Wielkiej Brytanii uznało linie Ryanair za najbardziej punktualną. Polacy mają możliwość latania tanimi liniami Rainer od marca 2005 roku. Pierwszy lot miał miejsce na trasie Wrocław - Londyn Stansted. W tym samym roku boeingi Rainera zaczęły latać również na trasach Kraków - Londyn i Kraków - Glasgow. Dziś samoloty odlatują z: Bydgoszczy, Gdańska, Katowic, Krakowa, Łodzi, Poznania, Rzeszowa, Szczecina i Wrocławia. Polscy podróżni przy kupowaniu biletów lotniczych przez Internet mają możliwość skorzystania z opłaty za pierwszeństwo w obsłudze. Po uiszczeniu dodatkowej opłaty pasażerowie z bagażem zarówno ręcznym, jak i rejestrowanym zostaną obsłużeni w pierwszej kolejności. Oprócz tego od 20 maja 2009 roku odprawa bagażowo-biletowa w tanich liniach lotniczych Rainer odbywa się wyłącznie drogą online. Swoim klientom Rainer oferuje także program lojalnościowy. Przy płatności za przelot podróżni otrzymują daną ilość punktów, które gromadzą na specjalnej karcie. Punkty można "wymienić" na zniżkę, a nawet na darmowy przelot. Ponadto pasażerowie posiadający kartę, mogą zaciągnąć kredyt w ramach linii Rainer podczas płatności za bilet. Karta może być używana również jako karta kredytowa i płatnicza - można za jej pomocą dokonywać zakupów w dowolnych miejscach oznaczonych logo "Visa".
Personel
4.7
Punktualność
4.8
Połączenia
4.7
Cena biletu
4.5
Komfort
4.0
Bagaż
3.9
Posiłki
3.5

Dobry 4.3

88% osób poleca te linie lotnicze

Nr 53 w rankingu linii lotniczych

Dodaj opinię Wszystkie opinie (1604)

Trwa ładowanie opinii
  1. polecam
    4

    Tanie

    2014-04-24 | wiesław szymla , olsztyn

    ale dobre linie

    Przydatna opinia? Tak / Nie

  2. polecam
    5

    opinia o liniach Ryanair

    2014-04-24 | Aleksandra Głowacka, Legionowo

    Bardzo punktualne,miła obsługa i w ogóle bez zastrzeżeń.Tylko połączenia są tak zaplanowane,żeby trzebabyło wynająć hotel .Nie ma z Warszawy takich połączeń,żeby np.rano lecieć do Gdańska a wrócic wieczorem.Ceny biletów w promocji są bardzo niskie ,jednak po doliczeniu wszystkich dodatkowych opłat sa juz na takim średnim poziomie .Jednak i tak sa jeszcze do przyjęcia.Porównywalne z cena podróży samochodem.Jednak szybkośc podróży bez porównania na korzyść samolotu.

    Przydatna opinia? Tak / Nie

  3. polecam
    4

    Niby wszystko ok, ale....

    2014-04-23 | Jan Dobosz, Tłuszcz

    Niby wszystko OK, ale nich pasażer pomyli się przy rezerwacji, lub odprawie online, to naprawienie błędu kosztuje najczęściej więcej, niż sam bilet. A przecież taka poprawka online nic nie kosztuje Ryanaira, więc dlaczego chcą zarabiać krocie na błędach pasażerów? Ponadto koszty połączeń telefonicznych zwłaszcza z Polski, to zwykła grabież, zwłaszcza, że ich linia zawsze jest zajęta i na połączenie z konsultantem czeka się średnio 15-20 minut i za te 20 minut oczekiwania płacimy ponad 40 złotych, chociaż Ryanair w tym czasie również nie ponosi żadnych kosztów, bo przecież w tym czasie wisi się na automacie, a nie zabiera czas konsultantowi. Dodam jeszcze, że komfort w ogóle nie powinien być oceniany, bo o jakim komforcie może być mowa, jak siedzenia są tak zagęszczone, że nie wiadomo co zrobić z nogami podczas lotu. Na koniec jeszcze jedna uwaga, która nie dotyczy już samej linii lotniczej, a niedoszkolonej i aroganckiej straży granicznej na lotnisku w Modlinie. Szkolcie się panie i zapoznawajcie z przepisami, bo swoimi błędnymi decyzjami przynosicie wstyd nie tylko swoim kolegom po fachu, ale i całej Polsce.

    Przydatna opinia? Tak / Nie

  4. polecam
    3

    Postęp, ale ...

    2014-04-22 | Eligiusz Niewiadomski, Kraków

    Postęp, bo wreszcie numerowane miejsca, co znacznie ogranicza dantejskie sceny na pokładzie w czasie wejścia na pokład. Postęp, bo przed lotem z Krakowa, personej zaproponował przekazanie bagażu podręcznego do luku bagażowego - co przy pełnym samolocie znacznie ułatwia i usprawnia wejście na pokład (w Stansted już nie). Ale: niestety widać, że standardy przy rekrutacji personelu pokładowego znacznie obniżone. Lot z Stansted do Balic - personel pokładowy zachowywał się trochę jak na spotkaniu towarzyskim (w wąskim gronie), brak organizacji przy wejściu na pokład, samolot był spóźniony, stewardesy i stewardzi bardziej skupieni na porozumiewaniu się między sobą i to nie do końca w tematach związanych z lotem. Dezaprobata w mimice na widok pasażera, który pije własny napój, nie kupiony na pokładzie - to już niesmaczne. Prezentacje na temat procedur bezpieczeństwa trochę w wersji komicznej - mimika pt."muszę to pokazać, ale to i tak nie ważne". Komunikaty przekazywane po angielsku - dobrze, że większość pasażerów to Polacy, bo Anglik by nic nie zrozumiał. I na koniec "wisienka na torcie" - każda linia, nawet tania, powinna dbać o wizerunek. Tymczasem, niestety ubiór personelu pokładowego, który tworzy wierunek przewoźnika poniżej krytyki. Stare znoszone stroje, wyglądające na " nie pierwszej czystości". U Pań pełny przegląd makijażu - od sylwestrowego, po "nie miałam czasu się umalować". Na koniec estetyka lotu - widocznie dużo wojskowych pilotów przeszło do Ryanair, bo "walą" tak przy lądowaniu, jak to piloci wojskowi. Ale generalnie postęp.

    Przydatna opinia? Tak / Nie

  5. polecam
    5

    Lubię Ryanair'a, ale...

    2014-04-21 | Barbara Budrewicz, Kętrzyn

    ...Ryanair to czekanie w kolejkach na każdym etapie podróży, najlepsze jest jednak oczekiwanie w korytarzu z przeciągiem, a potem na płycie lotniska: ostatnio staliśmy jakieś 15 min na bardzo zimnym wietrze. Patrzyłam na matkę z kilkumiesięcznym dzieciaczkiem i było mi ich serdecznie żal. Przy okazji: szanowni użytkownicy lotnisk i dowolnych linii lotniczych - zróbmy może akcję pod tytułem, dajmy na to: KOMUNA DALEKO ZA NAMI - NIE JESTEŚMY JUŻ CHAMAMI ...i zacznijmy puszczać przodem te nieszczęsne matki z dziećmi, inwalidów itp. Znajdźmy w sobie tę resztkę człowieczeństwa! Nic na tym nie tracimy, możemy tylko zyskać. Co do samej linii lotniczej: obsługa jest ZAWSZE bez zarzutu: miła i uśmiechnięta, ale uważam, że jak ktoś pracuje na trasie Polska-Wielka Brytania czy nawet Polska-GwiazdozbiórWielkiejNiedźwiedzicy, to powinien znać tych parę słów po polsku. I proszę nie mówić, że jak się wybieram w podróż to wypada znać język kraju, do którego lecę, bo czasem leci się w celach innych niż turystyczne czy biznesowe - czasem to są wypadki losowe, które nas do tego zmuszają. Przykro patrzeć zwłaszcza na osoby starszej daty, które naprawdę są zagubione, bo nawet komunikat na dzień dobry, czyli krótkie szkolenie odbywa się w języku angielskim, a potem leci (choć nie zawsze) polskie nagranie w tle, kiedy już i tak nie wiadomo o co chodzi. Irytuje mnie też zachęcanie podróżnych do kupowania idiotycznych losów za niebotyczną kasę (jak wszystko w samolocie). Z powodu reklam nie oglądam telewizji i nie słucham radia,a w samolocie jestem skazana na tego rodzaju zabiegi. Czuję się jak ofiara w klatce. A'propos klatki: komfort podróży jeśli chodzi o przestrzeń też pozostawia wiele do życzenia. Na szczęście jestem osobą drobnej budowy, te większe i bardziej puszyste muszą przeżywać tortury. Reasumując: uważam, że koszty podróżowania liniami R. są adekwatne do komfortu podróży, jednak przetrzymywanie ludzi w przeciągach albo w deszczu i wietrze pod gołym niebem to już chyba tylko sadystyczne zapędy Tych, Którzy Mogą Sobie Pozwolić Na Takie Traktowanie Innych, albo zwykła pospolita nieumiejętność planowania...

    Przydatna opinia? Tak / Nie

Pozostałe irlandzkie linie lotnicze: