Port Lotniczy Chennai położony jest w dzielnicy Meenambakkam, 7 km na południe od centrum miasta. Obecnie jest to 3. największy port lotniczy w Indiach pod względem liczny obsłużonych pasażerów. W roku 2012/2013 z jego usług skorzystało ponad 12,7 mln osób. Każdego dnia lotnisko obsługuje średnio 325 lotów.Oficjalne otwarcie obiektu miało miejsce w latach 50-tych, jednak teren ten był wykorzystywany już od 1932 roku. W czasie II wojny światowej przeznaczony był wyłącznie do przeprowadzania operacji wojskowych.
Lotnisko kilka razy zostało przebudowane, ostatnia przeprowadzona modernizacja miała miejsce w 2012 roku. Aktualnie obiekt posiada dwa terminale: krajowy Kamaraj oraz międzynarodowy Anna. Ponad 30 linii lotniczych zapewnia siatkę przelotów krajowych oraz międzynarodowych, z których największą popularnością cieszą się kierunki: Singapur, Kolombo, Dubaj, Abu Dhabi, Kuala Lumpur, Doha, Frankfurt nad Menem, Muscat, Bangkok oraz Londyn.
W odległości 1-3 km od portu znajdują się hotele i pensjonaty, m.in. Kek Annexure - 1, Hotel Trident oraz Radisson Blu Hotel Chennai.
Chennai International Airport
Chennai 600027
Pociąg
Tuż przy lotnisku, wzdłuż drogi nr 48 znajduje się przystanek kolejowy Tirusulam. Zatrzymujące się przy lotnisku pociągi kursują między stacjami: Chennai Beach–Chengalpattu.
Autobus
Prywatni przewoźnicy zapewniają transport do Ćennaj oraz pobliskich miejscowości.
Postój taksówek znajduje się tuż przy wyjściu z terminalu.
Lotnisko znajduje się 7 km na południe od Ćennaj, w dzielnicy Meenambakkam.
Współrzędne do systemów nawigacji samochodowych GPS:
Parkingi znajdują się: przy terminalu krajowych (600 miejsc) oraz międzynarodowym (1000 miejsc).
Zakupy – bogata oferta sklepów, m.in. sklepy bezcłowe, z pamiątkami, a także biżuterią, księgarnie, punkty z asortymentem podróżniczym, z galanterią skórzaną oraz apteka.
Wynajem samochodów – na lotnisku dostępne są biura firm oferujących usługę wynajmu samochodów.
Gastronomia – szeroki zakres usług gastronomicznych: kawiarnie, restauracje, snack bary, cukiernie. Dostępne są także automaty z napojami.
Niepełnosprawni – lotnisko jest dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych.
Finanse – pasażerowie mogą skorzystać z sieci bankomatów oraz kantoru.
Internet – na lotnisku dostępna jest sieć WiFi.
Zdrowie – na terminalu mieści się punkt pomocy medycznej.
Poczta – urząd pocztowy znajduje się na terminalu.
Chennai International Airport
Chennai 600027
Telefon:
+91 44 2256 0551