Menu

Czym jest bilet elektroniczny?

Czym jest bilet elektroniczny?

Bilet elektroniczny jest wpisem w systemie rezerwacyjnym linii lotniczych zawierającym wszystkie informacje o locie, osobie podróżującej oraz płatności.

Pasażer wykupujący bilet elektroniczny otrzymuje na adres mailowy jedynie potwierdzenie zakupu biletu elektronicznego wraz z kodem rezerwacji lub numerem biletu i danymi osoby podróżującej. Sam bilet ma formę elektronicznego zbioru informacji zapisanego w komputerowej bazie linii lotniczych.

Mail z numerem rezerwacji i biletem elektronicznym wysyłany jest do 48 godzin od momentu dokonania zakupu. W przypadku nieotrzymania tego maila lub niemożności odnalezienia go po dłuższym czasie, np. w przypadku zakupu biletu na kilka miesięcy przed planowanym wylotem, należy skontaktować się z infolinią. Bilet zostanie ponownie przesłany na podany adres mailowy.

Co zrobić z biletem elektronicznym?

Z przesłanego przez nas Planu Podróży z "biletem elektronicznym" należy spisać numer rezerwacji lub wydrukować cały mail i zabrać ze sobą na lotnisko. Na tej podstawie zostanie przeprowadzona odprawa.

Od 1 czerwca 2008 r. wszystkie linie lotnicze będące członkami Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) wystawiają bilety elektroniczne.

Czy potrzebne są inne dokumenty?

Jedynym sposobem weryfikacji, że pasażer stawiający się do lotu jest osobą, na którą wystawiony jest bilet, jest sprawdzenie zgodności danych podanych w rezerwacji z danymi w dokumencie tożsamości. Dlatego tak ważne jest posiadanie takiego dokumentu ze sobą na lotnisku.

 

Wskazówki i sugestie zawarte w niniejszym artykule oraz w artykułach powiązanych mają charakter wyłącznie informacyjny i pomocniczy i nie mogą stanowić podstawy jakichkolwiek roszczeń wobec eSky.pl.

Czy artykuł zawierał poszukiwane przez Ciebie informacje? Tak | Nie
Moim zdaniem ten artykuł:
Dziękujemy za Twoją opinię!