Menu

Meldowanie się w hotelu (check in)

Meldowanie się w hotelu (check in)

Obiekty noclegowe zawsze wymagają od swoich gości zameldowania się po przybyciu na miejsce. Wynika to z konieczności potwierdzenia danych osobowych gości, którzy będą przybywać w hotelu lub innym obiekcie.

W jaki sposób zameldować się w obiekcie?

Po dotarciu do obiektu należy w pierwszej kolejności zgłosić się do recepcji i przedstawić komplet dokumentów upoważniający do skorzystania z usług - vouchera lub innego potwierdzenia rezerwacji oraz dokumentu potwierdzającego tożsamość (paszportu, dowodu osobistego czy prawa jazdy). Gość hotelowy może zostać poproszony o przedstawienie innego dokumentu ze zdjęciem - dla porównania. Obiekt może także wymagać od gości wypełenienia dodatkowego formularza z danymi. W przypadku rezerwacji większej liczby pokojów, o podanie swoich danych poproszone zostanie po jednym podróżnym, spośród deklarujących swój pobyt w danym pokoju. Zazwyczaj na jeden wynajmowany pokój przypada jedna osoba, która musi podać swoje dane w recepcji.

Goście mogą zostać poproszeni również o podanie danych karty kredytowej lub pozostawienie jako depozytu określonej sumy, która będzie stanowiła zabezpieczenie ich pobytu w obiekcie (dotyczy to pokrycia kosztów usług dodatkowych, jak np. korzystanie z barku, czy obsługa hotelowa).

Aby uniknąć niespodzianek i dobrze przygotować się do pobytu, najlepiej przed podróżą sprawdzić warunki meldunku i pobytu w obiekcie. Mogą się one znacząco różnić w zależności od wybranego typu obiektu (hotel, hostel, apartament, pensjonat itd.).

Godziny meldowania się

Obecnie większość hoteli w dużych kurortach turystycznych udostępnia swoją recepcję 24 godziny na dobę. Niemniej jednak meldunek (check-in) możliwy jest często dopiero od godziny 14:00 czasu lokalnego. Zazwyczaj między 10:00 a 12:00 kończy się doba hotelowa, a wtedy opuszczone przez wyjeżdżających pokoje przygotowane są do przyjęcia kolejnych gości. Niektóre hotele mogą za wcześniejsze lub późniejsze zameldowanie pobierać dodatkowe opłaty.

W mniejszych placówkach, apartamentach lub pensjonatach godziny meldunku mogą być różne, dlatego radzimy sprawdzić przed wyjazdem, kiedy najlepiej stawić się w obiekcie. Dotyczy to zwłaszcza wynajmowanych apartamentów lub pensjonatów, które często nie posiadają recepcji. Niekiedy klucze do obiektów przywożone są przez właściciela lub pracownika z innego miejsca albo należy je odebrać samemu pod innym adresem. Zdarza się, że właściciele takich obiektów pobierają kaucję, która ma w założeniu pokryć ewentualne straty. Dlatego w przypadku wynajmowania tego typu obiektów, tak ważne jest dokładne przeczytanie warunków rezerwacji.

W trakcie procedury zameldowania gość powinien zostać poinformowany o długości trwania doby hotelowej oraz o urządzeniach i udogodnieniach, z których może korzystać w czasie pobytu. Po zakończeniu całej procedury gość otrzymuje klucz (lub kartę) do pokoju.

Wskazówki i sugestie zawarte w niniejszym artykule oraz w artykułach powiązanych mają charakter wyłącznie informacyjny i pomocniczy i nie mogą stanowić podstawy jakichkolwiek roszczeń wobec eSky.pl.

Czy artykuł zawierał poszukiwane przez Ciebie informacje? Tak | Nie
Moim zdaniem ten artykuł:
Dziękujemy za Twoją opinię!