Menu

Hotele 1-gwiazdkowe

Hotele 1-gwiazdkowe

Hotele jednogwiazdkowe to obiekty o najmniejszej liczbie dodatkowych usług wliczonych w cenę. W każdym kraju obowiązują oddzielne standardy. Przedstawiony poniżej opis dotyczy hoteli jednogwiazdkowych w Polsce.

Wyposażenie pokoju, łazienka

Pokój musi posiadać podstawowe wyposażenie – łóżko (jednosobowe 90x200 cm lub dwuosobowe 140x200 cm), szafę lub wnękę garderobianą (min. 3 wieszaki dla każdego gościa), szafkę nocną lub stolik, biurko lub stół, krzesło dla każdego gościa (min. 2 krzesła), lustro, wieszak ścienny na odzież wierzchnią, lampkę nocną, lampkę do pracy oraz oświetlenie górne, dostęp do co najmniej jednego gniazdka elektrycznego.

Uzupełnieniem wyposażenia są wykładzina dywanowa w całym pomieszczeniu lub dywaniki przy każdym łóżku, zasłony, żaluzje lub rolety, szklanki lub inne naczynia do picia dla każdego gościa. 

Łazienka może znajdować się na korytarzu i być wspólna dla kilku pokoi. W łazience musi być ciepła i zimna wodą przez całą dobę.

Jeśli łazienka znajduje się w pokoju, powinna być wyposażona w wannę z baterią i natryskiem lub kabinę natryskową, umywalkę z blatem lub półką, wc. Wyposażenie uzupełniające to lustro, gniazdko z osłoną, pojemnik na śmieci oraz zestaw dla każdego gością: mydełko toaletowe lub dozownik z mydłem w płynie, ręcznik, szklanka lub jednorazowy kubek.

Minimalna powierzchnia pokoju w hotelu lub motelu 1-gwiazdkowym:

typ pokoju powierzchnia w metrach kwadratowych
pokój 1-osobowy 8
pokój 2-osobowy 10
pokój 3-osobowy 14
pokój 4-osobowy 16
pokój 5-osobowy i większy 20 + 4 na każdą następną osobę

Wyposażenie hotelu

Budynek musi być oświetlony z zewnątrz i mieć wyodrębnione wejście dla gości. 

Przed wejściem musi znajdować się miejsce postojowe na czas przyjazdu i odjazdu gości. W przypadku hoteli znajdujących się poza zwartą zabudową miejską konieczne jest zapewnienie parkingu, garażu lub miejsca postojowego. Przy hotelach każdej kategorii miejsca na parkingu lub w garażu muszą być strzeżone.

W pokojach musi być dostępna wentylacja grawitacyjna lub mechaniczna, w całym budynku przez całą dobę dostępna powinna być ciepła i zimna woda, goście powinni mieć dostęp przez całą dobę do telefonu i faksu znajdujących się w recepcji oraz do ogólnodostępnych radia i telewizji. W obiektach wyższych niż 4 piętra powinna znajdować się winda.

Obsługa gościa

W hotelu o tym standardzie wśród podstawowych usług znajdują się usługa budzenia, przechowywanie bagażu, pieniędzy i wartościowych przedmiotów, podawanie śniadań, sprzątanie pokoju codziennie lub na życzenie gościa.

Ponadto goście powinni mieć możliwość zakupu przez całą dobę ciepłych napojów (dopuszcza się możliwość działania automatów). Zmiana ręczników i pościeli powinny odbywać się co trzeci dzień lub na życzenie.

W hotelu powinno znajdować się miejsce ogólnodostępne, w którym można oglądać telewizję (nie dotyczy obiektów, gdzie telewizory znajdują się w pokojach).

Personel każdego hotelu jest przeszkolony w zakresie udzielania pierwszej pomocy.

Sprawdź inne kategorie hoteli

 

Wskazówki i sugestie zawarte w niniejszym artykule oraz w artykułach powiązanych mają charakter wyłącznie informacyjny i pomocniczy i nie mogą stanowić podstawy jakichkolwiek roszczeń wobec eSky.pl.

Czy artykuł zawierał poszukiwane przez Ciebie informacje? Tak | Nie
Moim zdaniem ten artykuł:
Dziękujemy za Twoją opinię!