Airport Shuttle – to bezpłatny autobus dla gości hotelowych, który kursuje na trasie hotel – lotnisko.
ATM – bankomat.
B&B ( Bed and Breakfast) – usługa oferowana przez pensjonaty, domy gościnne i inne małe obiekty hotelowe, polegająca na oferowaniu noclegu wraz ze śniadaniem. B&B są zazwyczaj znacznie tańsze niż tradycyjne hotele.
Capsule hotel – typowy dla Japonii hotel, w którym zamiast pokoi znajdują się specjalne kapsuły do spania. Takie hotele znajdują się zazwyczaj w pobliżu lotnisk i dworców kolejowych.
Check-in - zameldowanie, rejestracja w hotelu. Każdy hotel indywidualnie ustala najwcześniejszą godzinę zameldowania (check-in time).
Check-out – wymeldowanie się z hotelu. Każdy hotel indywidualnie ustala godzinę wymeldowania z hotelu (check-out time).
Concierge, konsjerż – pracownik recepcji, który udziela gościom hotelowym informacji turystycznych lub u którego mogą zasięgnąć porady dotyczącej ich pobytu w mieście. Konsjerż pomaga gościom w rezerwacji stolików w restauracji, biletów na imprezy kulturalne itp.
Disabled room – pokój hotelowy przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Często takie pokoje mają szersze drzwi, umożliwiające poruszanie się na wózku, dodatkowe uchwyty, przystosowane łazienki itp.
Dormitory – dosł. sala sypialna; rodzaj pokoju, w którym znajduje się wiele łóżek (często dwupiętrowych), wynajmowanych dla różnych gości. Takie pokoje są zazwyczaj o wiele tańsze niż pokoje jedno czy dwuosobowe w hostelach.
Double room – pokój hotelowy wyposażony w duże łóżko dwuosobowe. W USA pokoje typu double często posiadają dwa duże łóżka dwuosobowe.
Elder hostel – hostel przeznaczony dla osób starszych.
Excursions – wycieczki organizowane przez hotel dla gości hotelowych.
FB (Full Board) - termin używany przez agencje turystyczne i biura podróży, który oznacza, że w ofercie oprócz noclegu znajduje się pełne wyżywienie: śniadanie, obiad i kolacja.
Garden side room – pokój w hotelu, który znajduje się na tym samym poziomie co ogród i posiada do niego bezpośrednie wyjście.
Garden view room – pokój w hotelu z widokiem na ogród, ale bez bezpośredniego wyjścia do niego.
Green hotel – hotel, którego funkcjonowanie podporządkowane jest ekologicznym zasadom, takim jak oszczędzanie wody, oszczędzanie energii, ograniczenie odpadów itp.
Guest house – dom, który oferuje prywatne kwatery dla turystów.
HB (half board) - termin używany przez agencje turystyczne i biura podróży, który oznacza, że w ofercie oprócz noclegu znajdują się dwa posiłki: śniadanie i kolacja (lub obiadokolacja).
Hostel – niedrogie hotele, o obniżonym standardzie. Często hostele wyposażone są w sale sypialne dla większej liczby osób (dormitory).
King room – pokój hotelowy wyposażony w bardzo duże łóżko. Rozmiary materaca różnią się w zależności od hotelu, ale najczęściej spotykanymi wymiarami są 198 – 200* x 203 - 210*.
Lobby – w hotelach lobby to hol hotelowy, miejsce przy recepcji, gdzie goście mogą oczekiwać na zameldowanie w hotelu.
OB (only bed) - termin używany przez agencje turystyczne i biura podróży, który oznacza, że w ofercie znajduje się jedynie nocleg, bez wyżywienia. Inne skróty stosowane dla takiej usługi to RR, RO lub OV.
Quad – pokój czteroosobowy.
Queen room - pokój hotelowy wyposażony w duże łóżko. Rozmiary materaca różnią się w zależności od hotelu, ale najczęściej spotykanymi wymiarami są 153-160 x 203* cm.
Pensjonat – obiekt hotelarski, który posiada minimum siedem pokoi.
Single room – pokój jednoosobowy w hotelu.
Ski Storage – specjalna przechowalnia na narty i deski snowboardowe, którą udostępnia hotel dla gości. Takie przechowalnie znajdują się w hotelach zlokalizowanych w pobliżu ośrodków narciarskich.
Suite - apartament lub pokój w hotelu, w którym zwykle znajduje się pokój dzienny i aneks.
Triple – pokój trzyosobowy z trzema łóżkami lub dwoma łóżkami i sofą.
Twin room- pokój hotelowy wyposażony w dwa jednoosobowe łóżka. Niektóre hotele oferują dwa łóżka dwuosobowe.
Twin for sole use – cena za pokój dwuosobowy, w którym będzie nocować tylko jedna osoba.
Wake-up call – budzenie telefoniczne, które można zamówić w hotelu, wykonywane przez obsługę hotelową lub specjalny system komputerowy.
Voucher hotelowy – w eSky voucher hotelowy jest dokumentem upoważniającym gościa do skorzystania z rezerwacji hotelowej. Voucher zawiera szczegółowe informacje dotyczące rezerwacji oraz dane adresowe hotelu. Voucher powinien być okazany w recepcji podczas zameldowania w hotelu.