Menu

Asysta specjalna na lotnisku: czym jest i jak ją zamówić?

Asysta specjalna na lotnisku: czym jest i jak ją zamówić?

Osoby niepełnosprawne i z ograniczoną mobilnością mogą mieć problemy z poruszaniem się po terenie lotniska oraz przejściem niezbędnych procedur bezpieczeństwa. W takim przypadku warto skorzystać z pomocy asysty specjalnej.

Czym jest asysta specjalna?

Asysta specjalna to pomoc, której udziela pasażerowi pracownik lotniska. Na lotnisku może skorzystać z niej osoba niepełnosprawna i z ograniczoną sprawnością ruchową. W ramach tej usługi pracownik lotniska może – w zależności od potrzeb pasażera – towarzyszyć mu przez cały proces odprawy i kontroli, aż do zajęcia miejsca w samolocie. Dzięki obecności pracownika lotniska osoby z niepełnosprawnością słuchową, wzrokową, umysłową lub fizyczną mogą bez problemów przejść przez cały proces przygotowania do lotu oraz bezpiecznie wsiąść do samolotu. Jeśli zajdzie taka potrzeba, pasażerowi zapewniany jest wózek inwalidzki lub inny pojazd czy podnośniki.

Asysta specjalna jest udzielana także po zakończeniu lotu – pracownik lotniska pomoże pasażerowi wysiąść z samolotu i zapewni mu pomoc podczas odbierania bagażu i kontroli bezpieczeństwa. Niektóre z lotnisk i linii lotniczych posiadają w swojej ofercie specjalne saloniki dla klientów z wymaganiami specjalnymi, które są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i z ograniczoną mobilnością.

Pomoc asystenta na lotnisku jest bezpłatna.

Kto może zamówić asystę specjalną na lotnisku?

Asysta specjalna pozwala na komfortową i bezstresową podróż, jednak warto pamiętać, że nie każda osoba może skorzystać z tego typu usługi. Jeśli stan pasażera uniemożliwia mu m.in. zrozumienie prostych komunikatów personelu, samodzielne skorzystanie z toalety, utrzymywanie górnej części ciała bez pomocy czy też zażywanie wyznaczonych leków, przewoźnik może zażądać, aby pasażerowi towarzyszył opiekun w wieku co najmniej 16 lat. Osoba towarzysząca musi być zdrowa. W przypadku wątpliwości warto skontaktować się wcześniej z przedstawicielem linii, aby ustalić warunki przelotu.

Jak zamówić asystę specjalną?

Aby skorzystać z asysty specjalnej, należy poinformować o tym przewoźnika podczas procesu rezerwacji i kupna biletu lub później, ale do określonego momentu przed lotem. Można to zrobić telefonicznie lub poprzez wypełnienie specjalnego formularza (należy przekazać m.in. wiedzę na temat stanu zdrowia pasażera, a także m.in. konieczności zapewnienia mu wózka inwalidzkiego). Klienci eSky mogą zamówić asystę specjalną po rezerwacji, kontaktując się telefonicznie lub za pomocą formularza na naszej stronie.

UWAGA! Poszczególni przewoźnicy i lotniska samodzielnie ustalają czas, w którym należy powiadomić ich o chęci zamówienia asysty specjalnej. Przykładowo lotnisko w Katowicach prosi o kontakt z przedstawicielami najpóźniej na 72 godziny przed lotem, z kolei lotnisko Chopina w Warszawie – 48 godziny przed startem samolotu. Warto także sprawdzić zakres usługi asysty specjalnej oferowanej przez danego przewoźnika.

Asysta specjalna dla osób starszych

Niektóre linie lotnicze oferują pomoc pracownika także osobom starszym, a w zakres usługi wchodzi nie tylko pomoc na lotnisku, ale także możliwość wyboru wygodniejszego miejsca w samolocie i możliwość dostosowania posiłku na pokładzie samolotu do diety pasażera. Pomożemy dowiedzieć się, czy wybrana linia oferuje taką usługę i zamówić ją w imieniu klienta.

Zamów asystę specjalną na lotnisku z pomocą eSky!

W trosce o komfort i bezpieczeństwo naszych klientów zapewniamy pomoc w zamówieniu asysty specjalnej na lotnisku. W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt za pomocą formularza na naszej stronie.

Wskazówki i sugestie zawarte w niniejszym artykule oraz w artykułach powiązanych mają charakter wyłącznie informacyjny i pomocniczy i nie mogą stanowić podstawy jakichkolwiek roszczeń wobec eSky.pl.

Czy artykuł zawierał poszukiwane przez Ciebie informacje? Tak | Nie
Moim zdaniem ten artykuł:
Dziękujemy za Twoją opinię!