
Niektóre tanie linie lotnicze, np. Ryanair wprowadziły dodatkową weryfikację tożsamości pasażerów. Jest to standardowa procedura tych linii i dotyczy części rezerwacji. W dalszej części artykułu, dowiesz się, czym jest weryfikacja, jak ją przejść i co będzie Ci potrzebne (np. działająca kamera w telefonie czy laptopie).
Czy Twój bilet jest ważny?
Tak. Informacja o koniecznym zweryfikowaniu rezerwacji nie unieważnia Twojego biletu. Nadal możesz odbyć swoją podróż, ponieważ Twój bilet jest ważny.
Czy musisz zweryfikować swoją rezerwację?
Tak, jeśli dostaniesz e-mail o konieczności zweryfikowania rezerwacji. Jeśli jej nie zweryfikujesz, nie przejdziesz odprawy online i zapłacisz za odprawę na lotnisku do 55 euro za osobę. Zgodnie z zasadami linii lotniczej i Regulaminem Serwisu, taka opłata nie podlega reklamacjom.
Gdzie znajdziesz link do formularza weryfikacji?
Link prześlemy Ci w e-mailu z informacją o weryfikacji rezerwacji lub dostaniesz go bezpośrednio od linii lotniczej.
Co musisz wiedzieć zanim zweryfikujesz rezerwację?
Przede wszystkim, nie zawsze Twoja rezerwacja będzie wymagała weryfikacji przez linie. O tym, że musisz ją przejść, dowiesz się z przesłanego e-maila.
Jeśli nie dostaniesz takiej wiadomości, możesz cały czas zarządzać swoją rezerwacją, a w odpowiednim momencie odprawić się online i wyruszyć w podróż.
Jeśli dostaniesz taki e-mail, przygotuj kilka rzeczy, które pomogą Ci szybko zweryfikować rezerwację. Co musisz mieć przy sobie?
- Urządzenie z działającą kamerą, np. telefon, tablet lub laptop, na którym przejdziesz weryfikację.
- Kartę płatniczą, gdyby trzeba było pokryć drobną opłatę weryfikacyjną.
- Numer rezerwacji lotniczej, który znajdziesz w e-mailu od nas lub w swoim bilecie elektronicznym.
- Dokument tożsamości, który zabierzesz w podróż, np. dowód osobisty.
- Inne dane, które były wymagane w formularzu rezerwacyjnym eSky, np. adres, numer telefonu, adres e-mail itp.
Linia nie musi wymagać podania tych wszystkich danych, ale warto mieć je pod ręką, zanim zaczniesz weryfikację.
Jak przejść weryfikację rezerwacji na stronie linii?
- Kliknij w link, który przesłaliśmy Ci w e-mailu i podaj wymagane dane. Zanim zaczniesz podawać dane, upewnij się, że adres w pasku przeglądarki jest prawidłowy (nazwa linii powinna pojawić się w domenie w adresie).
- Formularz weryfikacyjny może składać się z kilku kroków, więc podążaj za instrukcjami na stronie.
- Linie mogą również poprosić Cię o skan lub zdjęcie dokumentu użytego do rezerwacji, a także o zrobienie zdjęcia twarzy. W tym celu użyj kamery w urządzeniu, z którego korzystasz. To obecnie popularne rozwiązanie, wykorzystywane również m.in. przez banki.
Za każdym razem zanim przejdziesz do kolejnego kroku weryfikacji, upewnij się, czy podane przez Ciebie dane są prawidłowe. To bardzo ważne, bo w przypadku podania błędnych danych lub nieprawidłowego wykonania zdjęcia, linia może poprosić Cię o przejście weryfikacji od początku.
Czy za każdym razem musisz weryfikować swoją rezerwację?
Niezależnie od tego, czy to Twoja pierwsza rezerwacja, czy kolejna, linia może chcieć ją zweryfikować. Jednak nie każda rezerwacja wymaga weryfikacji. Jeśli linia będzie jej potrzebowała, dowiesz się o tym z e-maila.