To już ostatnie miesiące istnienia Ryanair Sun. Specjalizująca się w czarterach linia należąca do Ryanaira wkrótce zmieni swoją nazwę, logo oraz barwy. Jesienią tego roku na niebie pojawią się samoloty linii Buzz!
Rebranding Ryanair Sun
Jak poinformował Michał Kaczmarczyk, CEO Ryanair Sun, jesienią 2019 roku świadcząca głównie usługi dla biur podróży oraz swojego właściciela spółka-córka Ryanaira zmieni nazwę na Buzz. Zmiany będą dotyczyć nie tylko nazwy, ale także całej identyfikacji wizualnej oraz logo. Charakterystyczny napis i niebieskie barwy z żółtymi akcentami zastąpione zostaną przez żółte pasy na kadłubie i wielką pszczołę na ogonie samolotu. Według słów szefa linii, zmiany wizualne będą wprowadzane stopniowo, po zakończeniu sezonu letniego. Równolegle zostanie uruchomiona strona internetowa, na której będzie można kupić bilety lotnicze (będzie to umożliwione także na stronie Ryanaira).
Jak podkreślił Kaczmarczyk, strategia działania linii nie ulegnie zmianie. Buzz będzie świadczył usługi zarówno dla biur turystycznych jako przewoźnik czarterowy oraz dla spółki-matki, obsługując połączenia Ryanaira z Polski. Tani przewoźnik rodem z Irlandii, już ogłosił plany dotyczące rozwoju biznesu w naszym kraju w sezonie zimowym 2019/20.
Oprócz drobnych korekt, Ryanair zapowiedział uruchomienie nowej bazy – na lotnisku Katowice Pyrzowice. To wiąże się ze zwiększeniem liczby połączeń z portu lotniczego Katowice – Irlandczycy zakłądają uruchomienie aż 17 nowych tras łączących stolicę województwa śląskiego z miastami w Europie, co ma przełożyć się na zwiększenie ruchu aż o 500 tysięcy pasażerów. Niewykluczone, że w niedługiej perspektywie rozbudowana zostanie także siatka połączeń krajowych na trasach łączących południe z północą Polski.
Historia marki Buzz
Buzz to marka, która była już kiedyś obecna na trasach w Europie. Należąca najpierw do KLM, a następnie odkupiona w 2003 roku przez Ryanaira tania linia lotnicza posiadała hub na lotnisku Londyn Stansted. Samoloty w jej barwach od 2000 roku latały na trasach z Wysp Brytyjskich do Europy, głownie do Niemiec. Działalność operacyjna linii Buzz została zakończona z końcem października 2004 roku.