Porady dla podróżnych

Odprawa online: Na czym polega?

Odprawa online: Na czym polega?

Odprawa online to odprawa dokonywana przez internet. Alternatywą jest odprawa na lotnisku.

Uwaga!
Warto zawsze skorzystać z odprawy online, jeśli jest dostępna, ponieważ odprawa na lotnisku w przypadku wielu linii lotniczych może wiązać się z dodatkowymi opłatami. 

Klienci eSky odprawiają się łatwiej

eSky umożliwia swoim klientom dokonanie odprawy online za pośrednictwem swojego serwisu. Czynność taką można wykonać po otrzymaniu biletu lotniczego, w okresie od 7 dni do 6 godzin przed planowanym wylotem w przypadku linii Ryanair, a Wizz Air od 30 dni do 6 godzin przed wylotem.

Link do odprawy online znajduje się w mailu, który otrzymasz od eSky

Odprawy online nie można dokonać na naszej stronie internetowej, a wszystkie informacje dotyczące tego procesu są wysyłane do pasażera w mailu.

Wiadomość zawiera specjalny link, który przenosi użytkownika do formularza odprawy. Dokument ten należy wypełnić wszystkimi wymaganymi danymi pasażerów. Po ich wysłaniu pasażer otrzymuje maila z potwierdzeniem dokonania odprawy i kartą pokładową w załączniku. 

Kartę należy wydrukować i zabrać ze sobą na lotnisko, wraz z dokumentem tożsamości użytym do odprawy. Jej brak skutkuje koniecznością zapłacenia wysokiej opłaty karnej, a w skrajnych przypadkach nawet odmową wpuszczenia na pokład samolotu.

Nie mogę się odprawić. Co zrobić?

  • Sprawdź, czy nie odprawiasz się zbyt wcześnie lub zbyt późno. Informację o czasie, w jakim musisz to zrobić, otrzymasz w mailu z linkiem do odprawy online. Dla każdej linii, a nawet trasy lotu, mogą to być inne przedziały czasu.
  • Sprawdź, czy na Twój adres mailowy nie został wysłany nowy rozkład lotu i nowy link do odprawy.
  • Jeśli rezerwacja dotyczy większej grupy, odprawiaj nie więcej niż kilkoro pasażerów jednocześnie. Jeśli będzie ich zbyt dużo, podczas wpisywania danych z dokumentów może skończyć się czas trwania sesji. Ma to związek z bezpieczeństwem Twoich danych.

Zmiana po odprawie

Po odprawieniu się online linie lotnicze Ryanair, Wizz Air, Easy Jet umożliwiają zmianę daty lotu lub nazwiska pasażera. Koszt tzw. otwarcia biletu wynosi 15 EUR/15 GBP za pasażera za lot.  Po otwarciu biletu pasażerowie mogą dokonać zmian zgodnie z regulaminem linii lotniczej i ewentualnymi opłatami. Istnieją ograniczenia dotyczące czasu, w którym takiej zmiany można dokonać. 

Uwaga!
Pasażerów podróżujących z bagażem rejestrowanym odprawa online nie zwalnia z obowiązku stawienia się do standardowej odprawy bagażowej na lotnisku.


Pamiętaj!

  • po dokonaniu odprawy online zmiany w bilecie są już niemożliwe (za wyjątkiem linii lotniczych Ryanair, Wizz Air, Easy Jet),
  • pasażerowie muszą posiadać wydruk kart pokładowych na lotnisku,
  • karty pokładowe mogą być wydrukowane w czerni,
  • każda karta pokładowa musi być wydrukowana na osobnej kartce, tak żeby jedna strona kartki pozostała niezadrukowana,
  • pasażerowie muszą mieć ze sobą na lotnisku dokumenty tożsamości użyte do odprawy online.

To może Cię zainteresować:

Zobacz również:

Jak spakować bagaż podręczny do samolotu? Jedzenie w bagażu podręcznym w samolocie TOP 10 Najbardziej romantycznych miast Europy

Wskazówki i sugestie zawarte w niniejszym artykule oraz w artykułach powiązanych mają charakter wyłącznie informacyjny i pomocniczy i nie mogą stanowić podstawy jakichkolwiek roszczeń wobec eSky.pl S.A.

Pomóż nam ulepszyć ten artykuł
Anuluj
Dziękujemy za pomoc

Twoja opinia pomoże name tworzyć lepsze i bardziej dopasowane artykuły.

Chwilowo nie mogliśmy przesłać Twoich sugestii

Wyślij ponownie lub spróbuj później.

x

Twoja przeglądarka internetowa jest nieaktualna

Zainstaluj najnowszą wersję używanej przeglądarki, żeby w pełni korzystać z możliwości naszego serwisu.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt z naszą infolinią:

+48 32 728 3000 lub 801 420 303

Poniedziałek - Piątek: 8:00 - 22:00, Sobota: 9:00 - 17:00, Niedziela: 12:00 - 20:00

Cena połączenia wg stawek operatora