Menu

Flybe

Reklama

Sprawdź okazje lotów w eSky

Cena za 1 osobę dorosłą w obie strony

Reklama

Dowiedz się więcej o Flybe

Flybe

Flybe były brytyjskimi tanimi liniami lotniczymi, które działały do 2020 roku. Siedziba i główny hub przewoźnika mieściła się w Exeter. Linie posiadały w swojej ofercie tanie loty europejskie – podróżujący mogli wybrać jedną z ponad 200 tras do kilkunastu państw. Loty Flybe były realizowane do takich krajów, jak m.in. Francja, Hiszpania, Polska, Wielka Brytania, Irlandia, Holandia, Niemcy, Portugalia, Szwecja, Włochy czy Bułgaria. Oferta przewoźnika obejmowała bilety lotnicze w niskich cenach, jednak osoby, którym zależało na większym komforcie podróżowania, mogły wybrać jedną z dostępnych taryf. Za dodatkową opłatą pasażerowie mieli dostęp do różnych udogodnień oraz posiadali większy limit bagażu. Flota Flybe była przystosowana do krótkich i średnich tras, a w jej skład wchodzą samoloty typu Embraer oraz Dash.

Flybe – jaki bagaż podręczny?

Bagaż podręczny Flybe musiał spełniać wymagania polityki bagażowej przewoźnika. Linia ta oferowała bagaż podręczny w cenie biletu – każdy podróżujący mógł wnieść na pokład samolotu jeden bagaż kabinowy o wymiarach 55x35x20 cm oraz jeden dodatkowy przedmiot typu torebka czy torba na laptopa. Łączna waga obu walizek nie mogła przekroczyć 10 kg. Każde odstępstwo od limitu wagi oraz wymiarów wiązało się z koniecznością zapłaty za nadbagaż i umieszczenia większej torby w luku bagażowym. Przewoźnik zezwalał na przewóz płynów i kosmetyków w bagażu podręcznym, jednak musiały one znajdować się w opakowaniach o objętości maksymalnej 100 ml. Opakowania te należało umieścić w przezroczystej torbie 20x20 cm. Na jednego pasażera przypadała jedna torba z płynami w bagażu kabinowym.

Bagaż rejestrowany Flybe także musiał spełniać wymogi polityki bagażowej przewoźnika. Jego ilość oraz waga były uzależnione od taryfy, w której kupowaliśmy bilet. Osoby podróżujące najtańszą z taryf musiały dodatkowo zapłacić za bagaż rejestrowany, w pozostałych taryfach był  on bezpłatny.

Klasy rezerwacyjne

Flybe to linie lotnicze, które oferowały pasażerom podróż w klasie ekonomicznej. Podróżujący mogli jednak wybrać jeden z trzech wariantów biletów. Taryfa Just Fly to najtańsza z opcji, w której za ewentualne zmiany w locie, bagaż rejestrowany czy wybór miejsca w samolocie trzeba było dodatkowo zapłacić. Taryfa Get More obejmowała zmiany w locie (należy jednak opłacić różnicę w cenach biletów) czy bagaż rejestrowany, jednak za odpowiednią opłatą można było dokupić kolejny bagaż rejestrowany czy wybrać w samolocie miejsce z większą przestrzenią na nogi. W ramach taryfy All In podróżujący otrzymywali wiele bonusów, w tym darmowy napój i przekąskę czy większy limit bagażu rejestrowanego.

Flybe - jak się odprawić?

Odprawa przed lotem była obowiązkowa. Flybe zapewniało możliwość odprawy na kilka sposobów. Podróżujący mogli skorzystać z kiosków samoobsługowych na lotnisku – to szybki i łatwy sposób na samodzielną odprawę, jednak warto pamiętać, że nie był on dostępny na każdym porcie lotniczym. Drugą opcją była odprawa na lotnisku w specjalnie przeznaczonym do tego punkcie. Pracownicy sprawnie przeprowadzali pasażerów przez proces odprawy i drukowali karty pokładowe. W tym przypadku należało przyjechać na lotnisko nieco wcześniej, gdyż kolejki do punktu odpraw mogły być długie. Przewoźnik zaznaczał, że podróżujący muszą pojawić się przy bramce wejścia na pokład minimum 15 minut przed startem samolotu. Trzecim sposobem była odprawa online, czyli internetowa. Można było wykonać ją na 36 godzin przed podróżą, a najpóźniej godzinę przed startem samolotu. Możliwe opcje odprawy mogły się różnić w zależności od lotniska i trasy lotu.

Jak zrobić odprawę online we Flybe?

Odprawa online Flybe była darmowa, a z usługi mogli skorzystać prawie wszyscy podróżujący, którzy mieli bilet elektroniczny na lot. Aby odprawić się przez internet, należało postępować zgodnie z instrukcją na ekranie telefonu lub komputera – w odpowiednie rubryki na stronie należało wpisać swoje nazwisko oraz numer rezerwacji lub lotu itd. Co ważne, jeśli nasz lot powrotny odbywał się w ciągu kolejnych 24 godzin, to można było od razu odprawić się na oba rejsy. Po zakończeniu odprawy pasażer musiał we własnym zakresie wydrukować kartę pokładową. Odprawa online nie była dostępna na wszystkich trasach, z możliwości odprawy przez internet nie mogły również skorzystać osoby małoletnie, które podróżowały bez opieki. Ten sposób odprawy nie był przeznaczony także dla pasażerów podróżujących z dwójką niemowlaków. Warto pamiętać, że dokonanie zmiany w rezerwacji lotu po odprawie wiązało się z koniecznością udania się do punktu odpraw na lotnisku w celu wydrukowania nowej karty pokładowej.

Flybe – czy muszę drukować kartę pokładową?

Okazanie karty pokładowej i dokumentu tożsamości było konieczne przy wsiadaniu na pokład samolotu. Osoby, które odprawiału się w punkcie odpraw na lotnisku, otrzymywały także kartę pokładową. Pasażerowie korzystający z opcji odprawy online lub kiosków samoobsługowych musiały samodzielnie wydrukować kartę pokładową. Każda zmiana rezerwacji po odprawie wymagała wydrukowania nowej karty pokładowej.

Flota

Początkowo flotę przewoźnika tworzyły samoloty typu Short 360 oraz Hawker Siddeley HS 748. W osotatnich latach działalności linia była w posiadaniu nowoczesnych i przyjaznych środowisku maszyn. Flota Flybe liczyła kilkadziesiąt samolotów typu Dash 8 Q400, Embraer 195 oraz Embraer 175. Dash 8 Q400 liczy 78 miejsc, a jedną z jego zalet jest tłumienie hałasu w kabinie. Samoloty Embraer 195 mają po 118 miejsc, są znakomitymi maszynami na krótkie i średnie dystanse, z kolei Embraer 175 to ich mniejsza wersja, mogąca pomieścić po 88 pasażerów.

Port lotniczy Exeter

Głównym hubem Flybe był port lotniczy Exeter, który znajduje się w Exeter w hrabstwie Devon (południowo-zachodnia Anglia). Lotnisko zostało otwarte 1937 roku, ale pierwsze loty pasażerskie odbyły się dopiero w 1946 roku. Port lotniczy obsługuje loty regularne oraz czarterowe. Do dyspozycji podróżujących jest jeden główny terminal, w którym znajdują się liczne sklepy, kawiarnie, restauracje, bankomaty, toalety przystosowane do osób niepełnosprawnych oraz dzieci, a także m.in. sala konferencyjna, pokój ciszy i salon oczekiwań. Po przejściu strefy kontroli bezpieczeństwa podróżujący mogą skorzystać z dozownika wody i bezpłatnie napełnić butelki wodą. Przy lotnisku wydzielono przestrzeń na cztery parkingi.

Posiłki

Flybe oferowało pasażerom możliwość zakupu pozycji z menu w sklepie pokładowym. Do wyboru podróżujących były zimne i ciepłe napoje, alkohol, słone i słodkie przekąski, kanapki, zupy itd. Posiłki Flybe nie były darmowe, jednak istniał pewien wyjątek od tej zasady. Osoby podróżujące taryfą All In mogły wybrać jeden napój (oprócz szampana) oraz jedną przekąskę w cenie biletu. Jeśli jednak chciały zjeść coś jeszcze, to za pozostałe posiłki musiały już zapłacić.

Usługi dodatkowe

Podczas lotu pasażerowie mogli się zrelaksować przy lekturze czasopisma Flight Time. Stali klienci przewoźnika mogli skorzystać z Avios Travel Rewards – programu lojalnościowego, w ramach którego za każdy lot zbierało się „avios”, a następnie wymieniało je na kolejne loty, noclegi w hotelach itp. Usługa ta dotyczyła zarówno lotów obsługiwanych przez Flybe, jak i linie Stobart Air, Blue Islands i Eastern Airways. Kolejnym wartym polecenia programem był Spend&Fly, który zastąpił dawny program lojalnościowy o nazwie Rewards4All. Spend&Fly było przeznaczone dla podróżujących posiadających kartę kredytową Flybe. Z kolei osoby, które chciały zaoszczędzić na ewentualnych zmianach w trasie, dacie czy godzinie lotu, mogły wykupić opcję Flybe Flex.